Måndag.


En ny vecka är här och jag missade visst att skriva igår med. Men jag skulle gå in och skriva, men sen kom det upp annat hela tiden. =P
Nu ska barnen göra sig iordning för att gå till skolan inom en timme...sen ska jag lämna min lilla på dagis för att ta itu med dagens sysslor, träning och pluggande.
Som ni säkert förstår med den sista så har jag inte skrivit mitt slutprov ännu, ska göra det innan februari är slut. Så vi får se hur det går.
.
Jag kanske ska berätta om vår barnlediga natt...vi myste ner oss i soffan och såg film för att sen fortsätta se film i sängen pga att vi frös och satt obekvämt efter ett tag.
Vi såg "Van the man", "Dinner for schmucks" och sen i sovrummet såg vi "Yes man" (fast somnade innan den var slut), och vi åt godis, hela 10 bitar eller något åt jag ur min påse....så antar att den kommer stå på bänken/i skåpet tills någon annan äter upp den! =/
Vår långa kväll/natt med film blev ju inte så lång då. Vi satte på Yes man i sovrummet strax efter kl 22 och jag tvärslocknade....
Vi vaknade mellan 8-8.30 så ingen jätte lång sovmorgon heller. Jag hade nog kunnat somna om väldigt lätt om jag hade legat kvar, då jag var väldigt trött, men gick upp och åt frukost med älsklingen samtidigt som vi kollade på Arkivv X avsnitt. Nu har vi mindre än 2 säsonger kvar! =)
Sen kommer det kännas lite kul att man faktiskt har sett HELA serien! =)
Sen plockade vi undan och min älskling dammsög medan jag själv tog mig egen tid...med ett fotbad, nagelvård, ansiktsvård och fotvård. *Underbart*
Älsklingen tyckte jag såg helt konstig ut...typ från yttre rymden så hans kommentar när han såg mig var:
"I come in peace!" *hahaha*
Knäpp make jag har...men jag älskar honom!
Sen kom barnen hem, blev matlagning, skridskoåkning och lite små städning och en snabbvisit av underbaraste Malin.
Sen var det bara att ge barnen kvällsmat, prata om semestern samt få dem i säng för ännu ett avsnitt av Arkiv X innan älsklingen skulle sova. Jag var snäll och gjorde honom sällskap i sovrummet då jag frös och mycket skönare att ligga bredvid honom än att sitta ensam i soffan.
Så jag somnade före kl 23 i alla fall och vaknade när klockan ringde imorse. Sovit lite halv dåligt då jag vänt och vridit på mig en del. Sen hade jag sån extrem huvudvärk igår kväll så det kan bero på den. Och tyvärr har den inte släppt ännu! =(
Finns inget värre än att somna och vakna med huvudvärk....eller jo...tandvärk....men ändå!
.
Ja ni....det var det. Nu ska jag hjälpa mina barn så de blir klara i tid! Sen får vi se om jag har något att skriva om senare! =)
.
*Ha det gött*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ellebelle

Åh vad härligt med massa skönhetsvård! :)

Kan inte vi göra det på nån av våra tisdagar lite längre fram? KRAAAM!

Postat av: Nina

Jo det kan vi verkligen göra =)

Fotbad, fotvård mm....det är underbart för kropp och själ! =)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback