Snart kvällsbestyr.


Bara ca 20 min kvar tills jag måste göra lillan klar för natten men tänkte försöka hinna uppdatera här lite innan. =)
Dagen har gått på rätt bra. Jag har hållt mig sysslesatt med en biltur ut till Bergvik till Gamestop för att byta Theodors handkontroll till hans "nya" x-box han var och köpte igår, sen passade vi på att handla på maxi då det typ är år och dar sen sist...tror vi varit där en gång sen Ica öppnade i Välsviken! *ops*
På maxi köpte jag mer badleksaker till flickorna, såg att kära Angelika har sådana till sina barn och då vi inte hann köpa dessa till Emilias födelsedag så passade jag på idag. Så nu har mina flickor badkritor och skumfigurer (med Disney Prinsessorna) som de kan måla och leka med i badet! *kul för dem*
Sen var det bara att åka hem och packa in de få varorna vi handlade för att börja med lunchen. Vi skulle äta korv med mos men älsklingen ville hellre ha korv med bröd så då fick det bli det! =)
Och idag fick Emilia hjälpa till att laga maten och duka, hon var så stolt över sig själv då hon både la i korvarna i stekpannan och plockade ur dem! *gött med lite hjälp*
Efter maten lyxade vi till det med lite efterrätt....dock blev den lite sen då älsklingen var snäll och ställde upp för våra vänner, vi skulle dra loss deras bil då de kört fast, men det gick inget bra så bilbärgarn fick göra det istället. Men det är kul att man kan vara till hjälp ibland då det inte är alltför ofta de ber om hjälp. Så vi är bara glada att vi kunde hjälpa till! (eller i alla fall försöka).
Så när älsklingen kom hem så blev det efterrätt....wienerbröd! *Såååå gott*
Så verkligen ett bra val av min älskling och dotter! =)

Sen var det snart dags för alla skolbarnen att komma hem så medan jag väntade på dem så plockade jag lite mer här hemma och fixade lite. Skrev lite lista och satt på ansiktsboken.
Sen tog barnen tag i sina sysslor! *lite förvånad, men glad*
Och efter sysslorna så blev det kompislek för Theodor, David tog bussen till sin spinning, Juliette satte sig vid datorn en stund och efter det så målade jag, älsklingen, Juliette och Emilia med glitterfärger samt pastellkritor!
Det var riktigt kul och...KLADDIGT...men det är så det ska vara. Och det är ju bara att torka rent! =P
Och jag måste medge att det var riktigt kul att älsklingen ville vara med, det händer inte allt för ofta när det kommer till att måla eller pyssla med barnen! *hihihihi*
Snart ska jag i alla fall göra ordning lillan för kvällen och efter det ska jag ringa till min underbara Elle. Vi ska eventuellt gå på bio snart så vill ju prata lite med henne om detta! =)
Det ska bli kul, var alldeles för länge sen jag var på bio med en kompis, tror det typ hänt två gånger under de snart tio åren jag och älsklingen varit tillsammans! *dålig statistik*
*asg*
Jaja....nu har jag inte mycket mer att skriva för stunden så ska ta och fixa klart det sista och sortera tvätten, då jag fortfarande har ungefär 7 min kvar tills Emilia ska lägga sig! det gäller att vara effektiv med många barn! =)
Måste försöka hinna dammsuga innan hon ska lägga sig med, men om tiden räcker till beror helt på hur mycket den lilla krånglar och strular med kvällsbestyren! *det märks*
Men men....ha det gött så skriver jag mer senare!
.
*Kramar om er*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback