Uppdatering...


Hmm...detta blir kort. Men jag lovade er en uppdatering så jag skriver den nu, innan David kommer ut från duschen då jag ska förhöra honom på hans engelskaläxa som är tills imorgon.
Men jag orkar inte skriva med alla dybbelmeningar, dubbelord och stammningar så tar hans svar i korta drag.
.
"En tjej i klassen kaxade sig, typ, och sa att hon var snyggast och bäst! Sen sa hon till mig att ingen vill väl prata med dig, du är ju så ful och då sa jag hora till henne. Läraren tog ut oss och jag sa förlåt och hon godtog den, men sa inte förlåt tillbaka. Sen gick vi in i klassrummet och då berättade den här tjejen för två andra killar i klassen som efter detta gick hela dagen och tittade snett på mig, skrattade åt mig och retades".
.
Vad de andra pojkarna sa ville han inte berätta, men han hatar dem och vill byta skola. Men det är okey att han retar andra barn och säger elaka saker men så fort han får en motgång eller tillbaka så vill han lösa problemen med flytt, skolbyte eller att han bara stänger det ute och "rymmer".
I den meningen här uppe så kan jag meddela att han stammade på samma ord flera, flera, flera gånger om, visste inte vad han skulle säga och satt och funderade på det samtidigt som han försökte prata, därav stammningarna. Och sen vill han inte berätta vad killarna säger, han blir förbannad på oss för att vi frågar, slänger en stol i golvet och kan inte se oss i ögonen när han pratar med oss.
.
Tyvärr litar jag då inte på honom till 100% då han svikit vårt förtroende massor av gånger och ljugit för oss nästan varje gång det händer något. Och pga detta är jag väldigt nyfiken på vad lärarna säger sen när de hör hans version till mig.
Men vi sa till honom, rakt på sak, att får vi reda på att han ljuger, i efterhand, så kommer hans konsekvens bli att han får kompisförbud, tv/spel förbud hela nästa vecka. Så han har ikväll på sig att ändra sin historia om han vill....sen är det försent!
Och jag drog in lördagens aktivitet med andra föräldrar för honom, pga bråket i skolan idag, då jag faktiskt varnade honom igår!
Ja...så är det här....nu ska jag få ut honom ur duschen så han blir klar i tid så jag kan ta kvällen....har lite annat att uppdatera er med, men det får bli senare!
.
*Hej så länge - från en besviken mamma*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Kan trösta dig med att när din son har varit här på besök, är han världens goaste och VÄLDIGT väluppfostrad! ;) Kram

Postat av: Nina

Hahaha...ja men det är han. Go och väluppfostrad. Och jag är väldigt tacksam över att barnen visar det borta och blir mer arga hemma. Usch vad jobbigt om det hade varit tvärtom! ;)

Kram på dig med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback