Förberedelserna han inte fick se!


....och när det var avklarat kom underbaraste Angelika för att vara med och hjälpa mig med älsklingens tårta!
Inte för att hon hade gjort en sådan innan, men hon har gjort många fina tårtor och vet nog lite mer hur man gör!
TACK Angelika för din hjälp! *KRAMAR OM*
.
Så det var bara att börja, bricka med smörpapper fram, skära till tårtbotnarna och lägga dem på brickan för att se ha på fyllningen. Det blev chokladsmörkräm och lyx vaniljkräm!
Sen var det bara att fylla ut och runda till med vispgrädde!
Under tiden hjälpte min älskade Juliette till med att kavla ut marsipanen, jag fick ta över på slutet!
Och så var det dags att lägga på marsipanen, trycka till, släta ut för att sen skära till den! *hihi*
Gjorde lite extra genom att klä tårtan med färgad marsipan samt göra dekoration på kläderna och så självklart ett lyxit halsband av pärlor runt "halsen"!!!
*Tuttar, tuttar, tuttar överallt...*
.
Det var riktigt roligt att göra denna även om det även var pilligt och lite små jobbigt för ryggen! Men jag lärde mig något nytt och jag kan tänka mig att göra om det någon gång igen! =D
.
När tårtan väl var klar var det dags att börja med maten. Skala potatis, marinera kyckling, skära bröd, fixa salladen, de kalla såserna och lägga upp smör för att sen förkoka potatisen, skära den i klyftor och marinera.
Allting åkte in i ugnen för att bli färdiglagat och under tiden dukades det och ett paket samt ett kort plockades fram och ställdes på älsklingens sittplats!!!
.
*Fortsättning följer*

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Gravid

hihi sån tårta vill ja med ha :D

Postat av: Nina

hihi...det förstår jag! Den var lite cool....och väldigt rolig att göra trots allt jobb! =)

Postat av: Camilla Larsen

Jävlar vilken snygg tårta hahahaha

Postat av: Nina

Tack Camilla! Jag är riktigt nöjd själv då det var första gången jag gjorde något liknande! =)

Hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback