Helt slut...


...i hela kroppen just nu känner jag!
Men det är nog förståeligt med tanke på allt som man har gjort idag. Man har ju inte direkt legat på latsidan! =P
Men nu är det klart i alla fall! *göt mos*
Julen borta! Förrådet i lägenheten klart! Skräpet från altanen är ute i förrådet! Disken tagen! Tvättmaskinen fylld! Gardiner uppsatta! Lampor på plats!
Utöver detta har jag även skruvat ihop mitt löpband och testat samt pratat lite med Elle och lagt på lite mattor och älsklingen har dammat i vardagsrummet och tagit in hyllan som han skulle!
Nu har lillan lagt sig, och de två mellanbarnen ska snart lägga sig de med och blir det kvällsmat och soffmys för mig och älsklingen! *längtar*
Blev ingen tjejkväll idag då jag fått känningar av magkatarren, vilket jag får skylla mig själv då jag slarvat med matintagen och hållt igång alldeles för mycket!
Men nu är det slut med det!!!
Så idag har jag tagit fram mat så jag SKA fixa lunch imorgon och så självklart INTE hoppa över frukosten! =/
Sen slipper jag de största besvären i alla fall så det är riktigt gött! =)
Så kvällen blir lugn, och misstänker att jag kommer somna som en stock senare, då det värker lite överallt just nu!
Och jag hoppas verkligen att jag slipper vakna med träningsvärk i armar och ben, eller extremt stel rygg då jag burit och lyft väldigt mycket och väldigt fel idag! *hoppas*
*hahaha...inte för att man tar värktablett för träningsvärk, men gillade bilden!*
.
Så det är lite skönt att morgondagen blir lugnare!
Det enda jag har inplanerat just nu är att plugga en hel del och gå till Elle en sväng innan jag hämtar lillan för en pratstund som kompensation för ikväll...OCH för att det är underbart kul att umgås med henne! =D
Och sen på eftermiddagen kommer Sofie över med barnen för en kaffe och pratstund! *ska bli kul*
.
Vill även passa på att tacka dig riktigt ordentligt för hjälpen idag!
Det var jätte snällt av dig att hämta min lilla älskling på dagis och det var jätte snällt att du hjälpte mig packa upp och skruva ihop löpbandet!
Jag uppskattar det jätte mycket och hoppas att du vet var jag är om du behöver hjälp någon gång framöver!
Som vänner ställer man ju upp och då kan man ALLTID räkna med att få hjälp tillbaka! (Dock har jag lärt mig att detta bara gäller riktigt nära och bra vänner då de som tror att de är vänner bara tar och tar och kommer med tomma förslag och löften!)
Men men...det slår oftast tillbaka på dem i slutänden då det är de som står där utan hjälp när det verkligen krisar! *hahaha* (Lite skadeglädje måste man få ha ibland!)
Vad är det man brukar säga??? JO...som man bäddar får man ligga eller behandla andra som du själv vill bli behandlad!
Det borde MÅNGA fler tänka på!
Man har ju börjat fundera på att säga en viktig sak till de som bara tar en förgivet och struntar i en UTOM när det passar dem eller när man behövs! Och den saken jag skulle vilja säga är:
(en bild säger mer än tusen ord)
*FY FAN vad gött det skulle kännas!!!*
.
Nu ska jag läsa läxa med Juliette innan hon ska sova och sen blir det som sagt kvällsmys med min älskling!
Och när det är klart så tänker jag gå och lägga mig! LIKA tidigt som min make! Jupp...så är det....jag är trött så ikväll blir det en tidig kväll även för mig! *skönt som fan*
Så jag önskar er en god natt sömn redan nu, och så vet ni att jag återkommer imorgon med nya inlägg om min vardag!
Ha det gött tills dess!
*Natti kramar till er!*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback