Irriterad!!!


Nu sitter jag här igen och tänkte uppdatera lite innan mamma och C kommer på besök för att även hämta pojkarna inför morgondagen!
Känner mig helt slut, trött och irriterad. Och att ryggen värker gör fasiken inte saken mycket bättre! =/
Men men...många timmar kvar innan det blir vila och lugnt för min del då det är fredag och då har vi fredagsmys och barnen får vara uppe länge!
För min del kan det kvitta ikväll!
Jag skulle gärna slänga dem i säng redan kl 18 och sen skita i allt annat och bara låsa in mig i sovrummet och vara ensam!!
Känns elakt, men idag är det ingen bra dag alls! =(
.
Har pluggat massor! Tvättat en hel del! Dammsugit hall, dusch och Emilias rum samt skurat kök, hall, toa, badrum och Emilias rum!
Har även fixat med disken, torkat av bordet, tagit bort grejor som familjen lämnat lite här och var. Städat på Emilias rum, slängt skräp och rengjort bänkar och skåpdörrar samt lådor! *suck*
Utöver detta har jag släpat upp barnens tvättunnor och sorterat deras smutstvätt samt satt igång och tvätta lite till! *dubbel suck*
Och då kan jag ju säga att detta var inte det som BARA jag skulle göra utan en del är Davids sysslor, en del är älsklingens och en del är Emilias....resten var då mitt!
Så inte nog med 5 timmars pluggande så har jag gjort 4 personers sysslor!
Känner mig helt slut! Är trött och sur och grinig!
Irriterad och förbannad lite med tror jag!
.
Sur och grinig över att David inte bryr som om han får pengar eller inte!
Sur och grinig över att Emilia vägrar städa sitt egna rum, när jag VET att hon kommer stå och gråta, gapa och skrika imorgon när hon blir utan lördagsgodis då hon inte städat på hela veckan!
Arg, besviken och irriterad på älsklingen som struntar i sin del och sätter sig och spelar istället. Samtidigt som han beter sig som en barnunge mellan varven och sänker sig till barnens larviga nivå när de inte lyssnar!
Och honom blir jag arg på då han är vuxen....eller ja....ska föreställa i alla fall!
Så han kan ta det, tycker jag!
Han borde hjälpa mer, han borde sköta liten del av hemmet och han borde kunna bete sig som en vuxen när han tillrättavisar barnen!
Men NEJ....det går inte, han orkar inte, han är för trött!
Och vad händer...jo jag säger ifrån och visar att jag är irriterad, arg och besviken....han stänger av det han håller på med och lägger sig i sängen i ren protest som en barnunge!
Protest emot vad??? Jag har ju för FAN redan gjort allting!
Kunde han inte väntat med att spela tills han hade dammsugit Emilias rum och dammat hennes rum och vårt rum samt lagt in sin rena tvätt???
Han skulle även hjälpa mig med Davids sysslor....men nej då....bättre att vänta så länge som möjligt!
För det är ju inte så att jag vill få barnen i säng sen och sitta i lugnet och bara vara....nej då...inte alls...då ska jag lyssna på hans svordomar när han dammsuger och dammar istället!
Varför ha lugn och ro mellan varven? Det är väl bara dumt!?
Det är ju säkert mycket bättre att få barnen i säng i ren stress, och då vara helt uppe i varv, uttröttad och sönder stressad och gå och lägga sig på en gång!?
För det är ju såå himla lätt att somna då, och det är ju sååå himla lätt att sova bra då!
Inte för FEM JÄVLA ÖRE!!!!
Men men....nu är det så det är i dag!
Jag är ARG, TRÖTT, BESVIKEN och IRRITERAD! Men det får de ta då de förtjänar det!!!
*Så här känner jag mig idag...arg som en gammal gnäll kärring som känner sig som husets lilla piga*
(är inte riktigt så men det är så det känns idag)
.
Men oavsett vad så älskar jag min familj mer än livet själv!
De är de viktigaste människorna på hela jorden för mig och det kommer de alltid att vara!
Men ingen är perfekt....alla har fel och gör misstag eller glömmer saker!
Ibland blir det för mycket och man blir svin trött på allting!
Och i dag har jag tyvärr en sådan dag!
Ledsen är jag över att ni får ta den här skiten....men samtidigt.....ni behöver ju inte läsa det heller! =P
Så jag antar att ni står ut om ni kommit ändå hit ner! Och jag skriver ju inte så här hela tiden heller! (Vilket nog är tur för både mig och er). =P
.
Men nu vet ni! I dag har jag en dålig dag! Jag skulle gärna gå hemifrån och bara strunta i resten....men kan inte då jag har svårt för det!
Ni vet också att ingen i min familj är perfekt och det är heller inget vi försöker påstå!
Vi älskar varandra mer än något annat men ibland blir vi irriterade och då säger vi ifrån! Så som det bör vara!
Inget bra att hålla allt inom sig....till slut brister det ordentligt och då är det oftast försent!
Har redan varit där och det är absolut inget jag tänker göra om!
Jag ÄLSKAR min familj och jag är STOLT över min familj....ÄVEN om jag är trött på dem mellan varven! =)
.
Nu ska jag ta och se hur det går med tvätten och sen sträcka ut min rygg lite då den bultar som aldrig förr. Måste även skriva en inköpslista då vi måste handla antingen ikväll eller imorgon förmiddag. Sen kommer snart mamma och C så då blir det även att fixa lite kaffe, så vi kan fika och prata lite innan de åker härifrån med pojkarna!
Eller prata och prata....jag är nog varken speciellt social, pratsam eller trevligt sällskap just nu. Men min älskade mamma och "min" älskade C tar det! För de vet hur det kan vara och de vet att det inte är dem jag är sura på eller liknadne!
Bättre personer att gråta ut hos eller skälla av sig till finns det nog inte! Eller jo...min Ellebelle hör dit hon med! =)
Ha en trevlig kväll!
Och jag hoppas er dag varit mycket bättre än min!
*CIAO*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Älskade dotter,

spelar ingen roll om du är grinig, arg och osocial: VI

ÄLSKAR DIG ändå.

Jag läser hela din blogg oavsett om du är arg, glad eller ledsen.

Tänker på dig och skickar dig tusentals kramar.

Postat av: Nina

Älskade mamma!

Jag vet! =))

Jag älskar dig med! Tack för kramarna! ;)

PoK


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback