Mycket att göra!


Idag har jag en del som ska hinnas med innan helgen. Men det gör inte så mycket. Även om jag just nu känner att jag bara vill gå och lägga mig och sova igen!
Men jag ska snart skicka barn till skolan och sen lämna min lilla på dagis. Efter det blir det hem och läsa, läsa, läsa för att sen ta en paus när det behövs och ta en kaffe med grannen! *kul*
Sen ska jag även ta itu med den sista tvätten, rengöra badrummet, hjälpa Emilia att städa på hennes rum, skura och se till att pojkarna packar då de ska sova borta inatt! *kul för dem*
Så lite har jag att göra idag, men inte jätte mycket så det skulle inte förvåna mig om jag hinner bli uttråkad en stund med. =P
Ska väl eventuellt åka och handla med, men det beror på hur mycket tiden räcker till!
Misstänker att jag får göra Davids sysslor med då hans ENDA sak har växt till FEM saker....eftersom han inte gjort en enda på hela veckan....känns trist då det blir så mycket mer för mig och det blir så svårt att vara extra snäll...men samtidigt så är det han som förlorar mest på det eftersom det blir en hel del avdrag på månadspengen.
Som det ser ut nu får han bara halva då han struntat i att hjälpa till och sköta sitt rum under två veckor.
Plus att han och Theodor ska köpa en ny laddkabel till vår ena x-box handkontroll då de lånade den och INTE var försiktiga så tyvärr gick den sönder! =/
Så då försvinner en 4:e del till....så det blir inte mycket pengar till honom när barnbidraget kommer!
Men men....han vet vad som gäller! Jag är trött på att tjata på honom! (fortsätter bara att tjata på honom om dusch, träning och läxor då detta är viktigt!!!!) Så då får det helt enkelt bli så! =D
Nu har alla barnen gått/åkt till skolan, så snart dags att lämna på dagis!
Men först ska jag nog badda mitt ansikte i kallvatten så jag kanske vaknar till ordentligt då det känns väldigt trött idag! =(
Men det går förhoppningsvis över! *hoppas*
.
Men jag hoppas ni får en bra dag och passar på att göra alla måsten så ni kan njuta av helgen och ledigheten! =)
De flesta vill njuta av ledigheten när den väl kommer och bara ta det lugnt och vila upp sig ordentligt inför den nya veckan och alla nya utmaningar!
*KRAMIZAR*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

God morgon älskade dotter!

Ja här blir det också fullt upp, dubbel sats våfflor och så ska jag ha Makaronilåda med köttfärs till middag idag. Ska bli kul att se hur länge ryggen håller, det blir ju en lång dag i morgon också.

Ha en bra dag så ses vi sedan, vi kanske hörs innan vem vet. <3 <3 <3

Postat av: Nina

Jag avundas dig inte, med våfflorna! är ju såå himla tråkigt att grädda våfflor eller steka pannkakor!

Ha en bra dag du med! ja vi ses sen....på kaffe och KAKA =)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback