OMG!!!


Har precis kommit hem från Välsviken, vi var verkligen tvungna att fylla på kylen lite då allt pålägg och smör var slut! =(

Skulle ha gjort det på förmiddagen, men jag somnade och älsklingen väckte mig inte förrän han skulle åka....så det var bara för mig att bita ihop och ta med Emilia (och David) för att handla!
Och DET önskar jag att jag INTE hade gjort! David var ju inga problem. Han var så snäll och hjälpsam. Han t.om bar båda påsarna trots att jag sa att han inte behöver! *snälla sonen*
Men Emilia var sju gånger värre....typ....hon gapade, skrek, sprang runt, klättrade i snöhögar och allting jag sa gick in i ena örat och ut genom andra och enda svaret man fick till svar var: "Nej" och "tänker inte"! *irriterad*
*nu är inte Emilia så här liten längre...men gissa om hon kan*
Fattar inte varför??
För det mesta sköter hon sig när vi ska handla MEN INTE när jag åker med henne på bussen! Hur kommer det sig? Hon gillar ju att åka buss, men VARJE gång vi ska ta bussen och handla krånglar hon hela vägen dit och hela vägen hem! Jag blir så ledsen och besviken! =(
.
Men men....gjort är gjort och gissa om jag är skit glad över att jag nästan aldrig åker med henne på bussen för att handla....detta var typ 4:e gången eller liknande! *tur det*
Nu har hon precis ätit kvällsmat och borstat tänderna. Det enda som återstår är ombyte till pyjamas och sen åker hon i säng!
Och när hon är nattad ska jag fixa lite mat till mig och "bänka" mig i soffan framför en film och bara njuta av ensamheten....en liten stund. Dröjer inte allt för länge tills de andra barnen kommer hem, men de ska ju också göra sig iordning för natten och sen blir jag ensam med den underbara tystnaden igen! *lovely*
Och så hoppas jag att jag sover bättre i natt och vaknar riktigt utvilad imorgon....då jag ska plugga och försöka städa lite här hemma! *behövs verkligen nu*
.
Men men....det var allt för mig för stunden.....så:
*CIAO*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ellebelle

Hon gillr nog verkligen inte att handla.. På mataffärer iaf.. Hahaha.. Usch vad det lät jobbigt!

Hoppas du får en bra kväll! :)

Postat av: Nina

Hahaha....nä tydligen inte...men varför bråkar hon inte lika mycket när vi veckohandlar med henne?? Det förstår jag inte...då är hon rätt snäll....lite jobbig emot slutet, men då tar det ju 60 min plus...oftast.

Tack vännen!

Än så länge är den riktigt bra =)

Kramizar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback