Underbart bra dag!


God kväll på er alla mina kära läsare!
Idag har jag haft en riktigt bra dag! Lite stressig och mycket att göra men det har varit värt allt stress då jag hade en super nöjd liten tjej med ett leende upp till öronen! *gillar mycket*
.
Som ni redan vet så har vi haft barnkalas här idag. 8 kalasbarn samt några extra vid sidan om! =P
Det har varit livat, högljutt men underbart! Speciellt då man hör alla underbara barnskratt som värmer ens hjärta riktigt gott i denna vinterkyla! =)
Men nu är i alla fall kvällen här! Jag lever...vilket även alla andra också gör! =P
Och efter kalaset var det dags att börja göra min lilla prinsessa klar för natten! Så det blev lite kvällsmat (muffins och tårta), kanske inte världens bästa men hon var inte hungrig utan bara lite sugen. och man fyller bara en gång om året så jag tänkte: "skit samma"! =P
Efter det så städade vi hennes rum lite, bäddade upp sängen, la smutskläderna i tvätten och sen fick det bli att duscha henne! Det behövdes med tanke på att all glass och alla sockersaker inte bara hamnade i magen! *hihihi*
Och för första gången stod hon i badkaret och sa:
"Åh, vad skönt det är att duscha! Skönt med varmt vatten!"
Underbara lilla unge! Oj oj oj vad jag älskar min lilla groda! *love her so much*
.
Sen fick det bli att borsta håret, torka henne ordentligt och på med nattblöjan och pyjamasen!
Sen la hon sig på sin säng och såg jätte trött ut och hon sa att hon var det när jag frågade henne. Så bad henne välja en bok så vi kan läsa god natt saga. Och hon gör det....utan minsta lilla protest! *nice*
Så vi lägger oss och myser i våran stora säng, jag läser för henne och sen säger jag att hon ska säga god natt till de andra så ska jag natta henne!
Hon gör det utan protest....går och lägger sig och sover inom 3 min! *hon var visst trött*
Så när jag hade lagt henne började jag fixa med lite disk, torkade bord, nattade övriga barn samt stansat ut fjärilar i marsipan till hennes födelsedagstårta som jag ska fixa medan hon är på dagis imorgon! *hoppas hon gillar den*
.
Resten av kvällen har jag ätit mat, pratat lite med svärmor och bloggat......*fun, fun, fun*
Men nu när jag gjort allt det, ska jag nog bara vara en liten stund inne på ansiktsboken för att sen ta natten och försöka sova ett par timmar innan det är dags att gå upp och sjunga för födelsedagsbarnet!
Vila behöver jag! Sova behöver jag verkligen!
Så alla läsare....det var allt jag hade för idag! Men skriver mer imorgon!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback