Dömle Herrgård!


Hej på er!
Det här inlägget skulle jag egentligen ha skrivit igår eller så, men det blev inte direkt så då det kom upp lite annat istället! *fniss*
Men nu skriver jag! =D
I fredags åkte jag och älskligen till Dömle Herrgård i Deje för att spendera natten, för att fira vår bröllopsdag!
Vi började dagen med ett brakbråk med ett av barnen, så det var riktigt nära att vi ställde in, men valde till slut att åka i alla fall!
Dock drog vi till stan först...skulle där hämta ut svärmors nyckel till den nya lägenheten, fick höra att vi fick göra det hos vaktmästaren, så det får vänta tills måndag.
Gick då vidare till stan, började med att gå in på Jack & Jones för att kolla in rean, hoppades på en del klädinköp till älsklingen. Men hittade inte så mycket, men blev ett par skitsnygga jeans för halva priset! *underbart*
Och jösses vilken "röv" han fick i dem! *me lika a lot*
Sen gick vi till Subway för att äta lunch innan vi gick tillbaka mot bilen. Under vägen tillbaka inser vi att klockan nästan är 15, så vi skyndar oss lite extra för att hinna hämta ut Theodors x-box (då de stänger kl 15). Och vi hann! Men de tog inte kort, så jag stod kvar och väntade medans älsklingen sprang iväg för att ta ut pengar!
Sen gick vi till bilen och styrde den mot Deje och vårt firande! *myys*
Om själva vistelsen och så finns egentligen inte så mycket att säga. Vi började med att checka in, kollade rummet! *blev lite besviken*
Men enbart pga att det var enkelsängar i varsin ände....men besvikelsen svalde jag snabbt då de bara var att skjuta ihop dem! *hehe*
Sen gick vi ut på en promenad i området för att kolla hur det såg ut och se så vi hittade till bastun och stranden!
Sen gick vi tillbaka till Herrgårdens huvudbygmad för att gå ner i vinkällaren på vinprovning!
Jag tyckte det skulle bli kul och spännande, men när jag såg att det BARA var röda viner höll jag på att tuppa av! *urk*
Men vi överlevde det med och t om min älskling "skakade och smuttade"! *seger till mig*
Efter detta tog vi bilen in till Deje "centrum" för att leta reda på ett ställe vi kunde äta på. Och vi hamnade på Pizzahouse! Älsklingen valde pizza och själv tog jag fläsknoisette, stekt potatis och pepparsås. Sen köpte vi vitlöksbröd utöver detta!
Potatisen, pizzan och brödet var super! Köttet var liiite segt för min smak och såsen smakade tyvärr inte så mycket peppar utan mer tomat!?!? *hur nu det går ihop*
Men men....vi åt oss mätta, åkte vidare till Ica för att inhandla dricka. Sen åkte vi tillbaka till Herrgården, bytte om och gick ner till bastun! *underbart, lekfullt och spännande* ;)
Sen blev det in för att byta om....igen....tog en promenad upp till huvudbyggnaden och satte oss på terassen och tog en varsin öl/baccardi breezer....de visste precis var de skulle sätta sig.....tror det beror på bastun! *fniss*
Så efter en var, gick vi tillbaka till rummet, slängde av oss kläderna, damp ner i sängen med dricka, chips och mys....massor av mys....i ca en timme innan vi båda däckade! *asg*
Sen vaknade jag vid halv åtta och hoppade direkt in i duschen, strax därefter gjorde älsklingen mig sällskap och sen packade vi och gick för att äta frukost! *gott*
Sen checkade vi ut, då det var dåligt väder, och tog bilen till Bergvik för en shoppingtur istället!
Sen var det åter hem till vardagen och familjelivet!
Men jag måste säga att det var ett underbart dygn med massor av spänning, avkoppling och mys och jag hoppas att vi kan hitta på något liknande fler gånger!
Det är balsam för både själ, hjärta och äktenskapet! *underbart*
Jaja....med detta vill jag dela med mig av några biler och sen säger jag hejdå så länge. Har mer att skriva, men det får bli i andra inlägg!

















Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny Pettersson

Hej!

Vilka fina bilder du lagt in från vår herrgård! Ni är varmt välkomna åter till oss och då ska vi fixa vitt vin till dig! Ps. Gå gärna in och titta på vår hemsida http://www.domle.se/ och se att det är julmarknad och lite annat på gång!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback