Fredagen!


Den här dagen börjar närma sig sitt slut och det tycker jag är VÄLDIGT skönt! Jag känner mig helt mörbultad och utmattad!
Men jag har förhoppningen om en god natts sömn så jag får samla på mig nya krafter inför morgondagen! =D
Så...vad har jag gjort idag då?
Jag började dagen med att vara "elak" emot lilla Emilia. Hon kommer in och väcker mig genom att be om frukost och för mig känns det som om klockan var typ 4 eller 5 på morgonen då jag kände mig jätte trött, ungefär som om jag bara sovit i tre timmar eller liknande. Så ber henne gå och sova för att det fortfarande är natten.
Hon fortsätter be om frukost och utan att öppna ögonen så säger jag till henne att hon får vänta för det är alldeles för tidigt för detta! Trodde hon skulle sluta...men nej då....utan fortsätter och jag blir lite irriterad och kollar klockan och ser att den är 8.19! *oj...skäms*
Så jag känner mig genast elak och taskig emot henne och kliver upp för att göra frukost åt henne! Stackars min lilla tjej! =( *älskar dig massor*
Sen efter frukosten blev det att fixa med disken och torka av innan jag tog itu med all ren tvätt. Den behövdes sorteras, vikas och läggas in. Samtidigt satte jag igång tvättmaskinen, och totalt har jag tvättat 3 maskiner idag! *gött*
Speciellt skönt var det efter första då det var, typ, tomt och jag var så nöjd. Men sen städade David sitt rum och jag fick fulla tvättunnor igen! *pust*

Önskar verkligen man inte hade så mycket tvätt, men men....det är bara att bita ihop och tvätta "dreten"! =P
Sen började barnen tjafsa lite och de klarade inte en tillsägelse, så David stänger in sig på rummet och vrider på stereon och totalvägrar att städa klart sitt rum eller hjälpa till med hallen. Så jag ställer mig och plockar undan och dammar i hallen innan jag går upp. =(
Sen blev det att "springa" runt och mäta olika möbler och väggar inför den kommande ommöbleringen.
Ja jag vet, jag har inte skrivit något om den, men det är så kort och enkelt som att pojkarna ska få dela rum och flickorna med, så det lilla rummet kommer vi använda som extra rum som man kan dra sig undan i om man vill vara ifred eller liknande.
Och med detta kommer alla barnen ha rum på ovanvåningen och vårt sovrum kommer flyttas ner till bottenplan. Och där inne ska vi tapetsera om....röda väggar med en svart fondvägg! *längtar*
Och i barnens rum kommer vi dekorera med väggdekor....flickorna får älvor och blommor medans pojkarna får siluetter av killar som trixar med bmx och skateboard! *snyggt*
Efter att jag hade mätt alla rum och möbler blev det att planera hur vi ska få plats med allting i dessa rum och hur vi ska möblera för att få det att fungera. Och jag börjar se klart nu! *gött som fasiken*
Sen blev det att sitta vid datorn och betala lite räkningar innan jag var ut med sopor, diskade sophinkarna samt ringde mamma en sväng och svärmor!
Sen var jag tvungen att plocka undan i Emilias rum, det lilla hon missade att städa....och efter detta blev det att bjuda mamma och Claes på kaffe i väntan på älsklingen!
Efter kaffet tog älsklingen och jag grannens bil till kroppkärr för att hämta två resårbottnar vi hittat på blocket....så nu har flickorna fått "nya" sängar! *gött*
Tack så jätte mycket för lånet av er bil! Det sparade oss en del pengar! *uppskattar det massor*
Sen var det bara hem för att lasta ur, återställa bilens säten och parkera, innan vi sa hejdå till mamma och Claes då de skulle åka hem. Och när de hade åkt släckte vi ner och gjorde oss i ordning för att åka till välsviken för vår storhandling.
Blev MYCKET mer än normalt. Delvis för att det går åt en hel del imorgon, då vi ska fira svärmors 65 års dag! Och sen på söndag-onsdag kommer älsklingens bästa kompis med sambo och 2 barn....*sååå kul*
1 1/2 timme senare var vi på väg hem, och 3700kr fattigare, för att lasta ur bilen och packa in alla varor! *pust*
Det tog nästan lika lång tid! Så jösses vad gött att vi inte behöver handla lika mycket igen på vääääldigt länge! =P

*kändes som om vi handlade så här mycket men inte riktigt..."bara" 3 stora papperskassar och sen 7 plastpåsar*
.
Tack mina underbara döttrar för att ni var så himla snälla, hjälpsamma och lyssnade så bra på affären! Det underlättade massor för oss! Älskar er av hela mitt hjärta!

När allt det var klart fick flickorna lite russin och jag satte mig på altanen med en cigg och kvittot för att kolla att vi fick med allting vi skulle ha.....vilket vi fick....utom bakpotatis då den var helt slut!
Sen tog jag itu med att putsa speglarna, rengöra badkaret, skära och marinera fläskfilén, kycklingen, laxen och svärdfisken! Gött när det väl var klart, men det tog sin lilla tid. =S
Sen var det att invänta att Emilia och älsklingen skulle äta klart kvällsmaten för att ta itu med disken, plocka undan, slänga gamla kartonger från altanen, ta bort oanvända saker ut till förrådet samt hämta nyckel och lämna pengar hos grannen. Blev även att slå in presenterna till svärmor! *kul, men svårt*

Sen tog älsklingen Emilia med sig in i vardagsrummet för att kolla på film och Juliette var så snäll och gullig och hjälpte mig att baka alla minifrallor inför morgondagen! *ska bli gott*
Det tog sin lilla tid, och speciellt när hela bordet är fullt i deg och mjöl, då tar det väldigt lång tid att rengöra köket efter sig. Men det blev klart och Juliette tog en glassbåt...och frös sen! *fniss*
Så jag satte mig på altanen och ringde Elle angående morgondagen och kände hur mina fötter bultade efter den här dagen.
Så skojade med Juliette och frågade om inte hon kunde ge mig en fotmassage......hon kollar på fötterna och säger att jag måste borsta av dem först i så fall, så jag skojar igen och säger att jag inte når då ryggen värker så illa (delvis sant) så hon tar Emilias sopborste och borstar av dem! *asg*
Och sen sätter hon sig och masserar dem! *gullungen min*
Sen skrubbade och putsade jag vårt glasbord där ute! *wow...det är blankt igen*
Och nu är jag trött och vill sova....känner dock inte ro till det då jag inte hunnit sopa altanen eller dammsuga och skura hela lägenheten än! *snyft*
Men inser att det är liiiite sent att göra det när klockan är över halv elva på kvällen, så får försöka varva ner och inse att det får vänta tills imorgon! *försöker.....*
Men men....hur har er dag varit då?
Haft det lugnare och skönare än mig? Jag hoppas det i alla fall! ;P
Nä alla underbara läsare....har tyvärr inget mer att skriva så ska ta och avsluta, lägga in bilder och gå igenom texten innan jag tar och sätter mig på altanen en stund och försöker varva ner....sen hoppas jag det går något bra på tv som man kan somna till! *hoppas*
Sov gott allihopa!

OJ! Fick kvällsbesök så här! Han ligger bra där på mina gardiner...*såå söt*


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback