Blandad kompott!


Så var ännu en kväll här och det känns som om dagarna bara springer iväg. Och detta gör mig lite lätt stressad då det känns som om jag har massor som jag måste planera klart och se till att få alla inblandade delaktiga. Men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag vill göra eller hur!?!?
Men men, jag måste börja någonstans!
Så först och främst vill jag planera vår bröllopsdag! Det är ju trots allt bara 15 dagar kvar och jag har hittat en PERFEKT sak för oss att göra!!!
Visst! Det kostar liite mer än jag tänkt mig, men vi har råd, men jag har bara ett dygn på mig att köpa det och då måste jag hitta barnpassning till alla fyra barnen! *suck*
Så vet inte riktigt hur jag ska lösa det då det inte är det lättaste att få bort fyra busiga ungar under en veckodag!?
Dock tror jag vi blir tvugna att fira vår bröllopsdag, antingen veckan innan eller så får vi vänta hela tre veckor efter! *inte lätt val*
Men men...vi får se om jag kan lösa det eller om jag måste komma på något annat. Vore synd då detta är något vi verkligen skulle behöva!
Komma bort en natt bara vi två utan tv, internet och tv-spel! *perfekt*
Sen måste jag börja planera svärmors födelsedagsfirande....har en del på lut men inte fått för mig att börja med det mer specifika ännu, vilket jag faktiskt skulle behöva då jag har många inblandade så det krävs lite engagemang och planering! *pust*
Sen är det lite annat smått och gott som midsommar, kolmården, skara sommarland och tältningar mm.....fullt upp hela tiden! *hehe*
Men men...det hinns med....hoppas bara jag hinner umgås med mina vänner så man inte tappar bort varandra på vägen! ;)
Sen har Juliette blivit dålig mitt i detta. Hon har mått jätte bra, men nu fram emot kvällen klagade hon på huvudvärk och var trött. Efter en lång stunds vila så grät hon för att hon hade så ont i huvudet och upptäcker då att hon har en rätt fin feber så ger henne Alvedon, slutar med att den inte hjälper fullt ut och huvudvärken gör henne illamående, och min stackars lilla tjej kräks. Och DET är något hon tycker är jätte jobbigt och hon blir lika ledsen varje gång! *stackars min prinsessa*
Men nu sover hon och jag hoppas hon får vila ut ordentligt och att hon mår bättre imorgon! *krya på dig, love you*

Utöver detta har dagen varit blandat. Delvis lång och jobbig men samtidigt skön och avkopplande. Blandade känslor blir det här! *fniss*
Vi började med frukost och lite småprat på balkongen. Sen ville min älskling åka och inhandla skärp till jobbyxorna samt lampor till bilen. Och han ville att jag följde med så det blev att packa in flickorna i bilen och åka. Tog knappt en timme men flickorna bara bråkade hela tiden om allt och ingenting! =(
Väl hemma blev det lite lugnt innan älsklingen åkte till jobbet och jag själv satte på lite kaffe i väntan på mamma och Claes, då de skulle komma på besök för vi skulle ha lite fotvård. Bad mamma köpa med mat från MC då jag verkligen inte orkade laga något idag....delvis pga att jag inte kom på något gott att laga.
Så när de kommer blir det mat....gott som satan.....bortsett från pommesen som var de äckligaste jag ätit på väldigt, väldigt länge! *snyft*
Sen blev det lite småprat innan jag satte mig i ett fotbad så Claes kunde fila mina fötter lena och fina! *underbart*
Efter mig blev det mammas tur.....skönt!
Och sen åkte de då Claes hade lite andra planer! Och jag satte mig vid datorn och kollade några avsnitt av VBÅ mellan varven jag sprang ut och försökte få Emilia att lyssna! *nästan omöjligt*
Sen blev kvällen lite lugn fram tills Juliette blev så illamående och man samtidigt försökte få Emilia i säng (lika vrång som vanligt).
Men nu sover de båda och pojkarna spelar på Theodors rum och själv sitter jag här och har räknat på månadens ekonomi och kollat alla räkningar samt fört över pengar till mamma (för maten), till syrran (för vaxremsorna) och till Claes (för hundburen). Och nu vill jag bara vila och se en film.
Men det blir nog inget med det då jag vill beställa böcker till mig, sen måste jag kolla upp svärmors ena present....börjar bli dags att fixa med den.....sen måste jag även kolla mer på alla andra planer för att kunna lägga upp ett sparschema samt få en planering för alla planer. Jobbigast är nog att jag knappt kommer ihåg hälften just nu!
Just ja! Måste messa en väninna och så måste jag skriva inköpslista! *suck*
Någon som vill byta med mig eller ge mig ett handtag? Kanske lite avlastning med en VÄLDIGT trotsig och envis 4-åring? *hahaha*
Nä då!
Jag ska fixa det här....precis som med allting annat! På något vis lyckas jag alltid! =)
Jag önskar er alla en underbar kväll...måste nog ge mig nu för att få någonting gjort! *fniss*
Sov gott!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback