Dagarna går fort!


Nu är klockan redan mer än halv 5 och jag har nog inte riktigt hunnit med idag heller. Men det känns samtidigt väldigt skönt att ha en saker att göra! =)
Efter förra inlägget tog jag en cigg och sen fixade jag frukost och dukade samt ställde iordningen bordet och tog fram extra stolar.
Efter frukosten blev det avplockning, återställning, avtorkning samt disk och så bäddade jag våran och lillans sängar, sen blev det att få lillan klar för att kunna åka och handla. Vips var klockan halv 12. *oj*
Så lite stressade blev vi då älsklingen skulle åka till jobbat vid halv 1. Så bort till macken för att tanka bilen, sen till Välsviken för att veckohandla, och inser att jag glömt inköpslistan hemma! *suck*
"Sprang" genom affären på ca 30 min, normalt tar det lite mer än en timme, sen hem för att droppa varor, vänta tills älsklingen packat och åkt till jobbet innan jag kunde packa upp och in alla varor!
Dock glömde jag en del varor, delvis en grej till i kväll. Men det skulle Anna-Karin fixa emot att jag passar Cassandra! *snälla hon*
Så mitt i inplockningen av varorna kom Sofie med Moa på besök. Vi skulle fika och planera midsommar! Så in med alla varorna för att sen slänga på en kanna kaffe innan jag slängde ihop en pannkakssmet och slängde in en ugnspannkaka i ugnen till alla ungar och så servera dem mat! *gött*
Sen kunde jag ta det lite lugnt med en kaffe och trevligt prat med Sofie. Och nu är midsommar typ färdig planerad. *gött*
Medans vi satt och pratade kom Nicco med sina två barn då jag lovat att vara barnvakt medans hon var på föräldramöte på dagis. Så det blev lite blöjbyte och mys med dem mellan lekarna och vårt pratande.
Och strax innan de blev hämtade gick Sofie hem, så medans barnen lekte fixade jag med den rena tvätten, satte igång en ny omgång med tvätt samt fixade med disken! *skönt*
Och direkt efter det blev det att städa Emilias rum och gå ut med sopor! Och nu sitter jag här med två mackor för att få i mig något i magen innan jag ska passa Cassandra! *pust*
Har dock inte hunnit med allt jag skulle göra idag, men har ingen panik då jag har dammsugit (sopade innan med det räckte inte) köket från alla frukostsmulor och gräs samt fått barnen att städa nedre hallen, duschrummet samt sina egna rum! *gött*
Så imorgon när syrran åker så ska jag städa, då jag inte hunnit med det ännu. Fast kanske lika bra då hon har sin långhåriga hund med sig! *fniss*
Oj..fick sms....blev ingen barnpassning av Cassandra då hon somnade i bilen, så hennes storasyster sitter tydligen kvar med henne medans Anna-Karin handlar! *söt unge*
Så jag kan peta i mig min sista smörgås i lugn och ro, och faktiskt kanske t.om hinner rengöra badrummet OCH fräscha upp mig själv lite! Inte illa!! =P
Just ja! Jag har fått in bilderna från kameran idag, hann fixa det lite snabbt tidigare. Så nu kan jag visa er mina naglar! *snygga*
Så här ser dem ut!
Nä!
Jag ska äta min smörgås och försöka bli klar så jag kanske kan varva ner lite sen. Ska nog messa syrran och kolla när hon tror de kommer tillbaka. *nyfiken*
Men jag hoppas ni haft en bra dag trots det tråkiga vädret, och jag hoppas ni haft en chans till att ta det lite lugnare än mig! *fniss*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback