Dagen!


Ja, jag vet! Är lite halvdålig på det här med att blogga igen. Men samtidigt slipper ni att det blir så många inlägg på en och samma dag! *fniss*
Dagen har vait rätt lugn, men samtidigt jobbig då lillan är i någon extrem trotsperiod. Och då hon inte lyssnar för fem öre på mig så känner man sig ganska irriterad, frustrerad, tjatig och värdelös!
Men förhoppningsvis går det över någon gång! *hoppas*
Utöver tjat på lillan har jag fått en del gjort idag. Inte så mycket som jag hade velat eller hoppats på, men ändå lite. Så planeringen för vår bröllopsdag är nästintill klar. Barnpassning är fixad och värdechecken inhandlad. Imorgon ska jag bara ringa och boka allting och sen berätta för min underbara älskling! *längtar*
Så TACK mamma för att du kommer hit och passar våra monsterbarn! Jag uppskattar det massor och ser fram emot ett dygn hemifrån utan barn och sysslor! *love you*
Sen har jag även mailat till min svärmors bror angående hennes firande, så nu väntar jag bara på svar....vi får se när det dyker upp. Jag har även skrivit matlista och inköpslista. *gött*
Under förmiddagen var jag och David till Frödingskolan och kikade lite. Jag blev lite imponerad av alla väggmålningar som höjer "mysfaktorn" i skolan....ser lite mjukare ut än att ha tråkiga vita väggar! *kul*
David gick igenom klasslistan och vi insåg att en del gick han med från 6 årsgrupp fram till 3:an och en del känner han utöver. Så lite skönt att veta att han inte blir "ensam"!
Så nu är även pappret ifyllt och klart samt signerat av både mig och Daniel. Och jag känner mig nervös och hoppas att detta är rätt val. Men någonstans inom mig tror jag verkligen att det är det, då det förhoppningsvis blir lite lättare för honom med skolarbetena då han faktiskt förstår allt han läser mycket mer! *lycka till älsklingen min*
Sen under eftermiddagen har jag fixat med lite betalningar, planeringar, matlagning samt att pojkarna har fixat med disken! Blev enkel mat som stekt falukkorv och mos! *gott*
Jag har även bråkat med flickorna då de verkar ha fått någon sneknäpp och bråkat, gapat och slagits nästintill hela dagen! *what the f***???*
Och så har jag försökt vila lite mellan varven genom att kolla på lite VBÅ...gick dock inte så bra så gav upp det rätt snabbt!
Och gick in till grannen på en kaffe istället! *mumma*
Sen fram emot kvällen har jag gjort flickorna klara för natten och väntat på Elle, hon kom lite sent så veckans tjejkväll blev väldigt kort! *tråkigt*
Men vi skyller på hennes pizza....då den var sååå god att hon var tvungen att äta upp hela och fick ont i magen! *hoppas du mår bättre snart*
Och nu har hon precis gått och jag sitter här och känner hur ögonen svider....men vet inte om jag ska gå och sova eller hitta på något annat då jag heslt vill göra något roligt. Men jag tror tröttheten tar över! *snyft*
Så får nog sova och se fram emot mina paket jag beställde igår....ett med böcker, ett med present och ett med ett teleskoprör till dammsugaren! *hahaha*
Jag hoppas de kommer den här veckan! *längtar*
Nä...ska nog avsluta nu och se vad jag kan hitta på efter att jag satt igång diskmaskinen!
Jag hoppas ni alla haft en bra dag och att ni får en bra kväll! Så återkommer jag så snart jag har något att berätta eller skriva!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback