Massor avklarat!


Dagen blev inte så lugn som jag hade räknat med eller hoppats på! Men så kan det vara mellan varven och speciellt när man har en "hög" med ungar! =P
Jag gick ju till en granne förut för att dricka kaffe och planera och allting gick jätte bra och all planering är klar! Det känns riktigt skönt. Så nu kvarstår bara att få besked från en tjej om hon vill vara med eller inte, och att ge alla inblandade information och ge dem kontonummer för överföring av pengar! *skönt*
Under tiden jag satt hos grannen, med Emilia tjatandes på mig bredvid, så klippte älsklingen gräsmattorna så nu ser det jätte fint ut igen....ett tag i alla fall! *hihi*
Så för min del var det bara att gå in och påbörja maten. Älsklingen var snäll och skalade potatisen, då han hade lovat, så jag började med att skiva kasslern.
Och idag serverades det då kokt potatis med lättstekt kassler och sen gräddfil till detta! *supergott*
Och med det fina vädret satt vi ute och åt, och det var riktigt skönt efter alla blåsiga och kalla dagar som varit de sista veckorna!
Efter maten blev det kaffe hos grannarna vägg i vägg, fast det slutade med att de satt och pratade med andra på deras altan medans jag satt och pratade med Anna-Karin på deras gräsmatta, och vips så var det dags för dem att gå in och natta Emil samt rensa garderober. Så inte många minuter de var "sällskapliga" och hade tid att prata! *fniss*
Och så känner jag att jag borde göra nytta med, skulle också behöva rensa min garderob, men det får bli en annan dag då klockan är mycket nu och jag själv är helt slut.
Så min kväll gick åt till att rengöra alla toaletter, handfat, speglar samt dusch och badkar. Sen dammade jag överallt samt plockade i diskmaskinen och diskade resten och medans jag väntar på att den ska bli klar har jag även gett vovven mat, rastat honom, plockat ordning i hallen nere samt torkat av bord, bänkar och köksskåp. Och så skurat hallgolvet ÄNNU en gång! *pust och suck*
Så nu när jag gjort allt detta inser jag att jag har gjort alla mina sysslor samt barnens och älsklingen då de tydligen inte vill eller orkar. =S
Älsklingen spelar och barnen har inte ens varit hemma. Så då får jag ta itu med deras med....annars blir det tyvärr inte gjort och jag blir störd över att det inte är så rent hemma som jag vill ha det! =(
Men just nu känner jag mig verkligen som askungen.....så passande namn på min blogg idag (cinderellamum)! *asg*
Men nu har jag gjort allt!!
Så bara invänta diskmaskinen så man kan tömma den och så ska jag även fylla tvättmaskinen så den är klar för att bara sätta igång imorgon när jag vaknar. =)
Efter detta blir det att ta några kvällspromenader med Zorro innan jag struntar i detta och sätter mig i soffan för att slappa framför tv:n! För idag tycker jag verkligen att jag gjort mig förtjänt av det! *hehe*
Men nog om mig! Hur har ni haft det i detta underbara väder? Kanske gjort något roligt ni vill/kan dela med er av?
Jag hoppas också ni får en trevlig kväll! Så återkommer jag så snart jag kan!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback