Snart min tid!


Blev inte att trimma gräskanterna för min del idag. Delvis brakade ovädret loss, så det regnar rätt fint ute och delvis så beror det på att grannens batteri till trimmern inte laddat klart ännu.
Men det är inte hela världen. Det kommer fler dagar så det hinns med det med! =)
Istället blev det att torka tvätten, det sista, samt rensa garderoben. Blev ingen storrensning, behövdes tydligen inte, men fick bort en 4-5 plagg som jag aldrig använder samt att jag slängde en 5-8 plagg som hade fläckar eller var trasiga. 2 plagg skulle snälla Tine vara snäll och laga åt mig då det bara är sömmarna som gått upp på ett ställe/plagg! *skönt*
Så TACK Tine! Uppskattar det massor!!! *kramen*
De kläderna som jag inte använder ska jag kolla med en väninna om hon vill ha....man kanske har tur och slipper slänga dem eller tråka sig på tradera! *hoppas*
Efter rensningen av garderoben verkligen öste det ner, så jag gick ut och ropade på Emilia, men hon hörde mig inte då regnet lät för mycket, och lilla jag tänkte ju inte på det så ger mig ut i regnet och letar efter henne....men tydligen gick vi om varandra. Så när jag kom dit hon var så hade hon redan kommit in och ropade/letade efter mig. Men duktig som hon var gick hon in till grannen när hon inte hittade mig! *bra tjejen*
Så det blev att ta av henne de blöta kläderna och sen ville hon inte ha någon riktig kvällsmat, så det blev jordgubbar med mjölk! *mums*
Sen blev det på med pyjamas och nattblöjan för att borsta tänderna på henne. Och nu har hon lagt sig för natten och då det är lov så ser hon en film innan hon ska sova!
Och jag sitter än en gång själv här då Theodor inte kommit hem ännu, men han borde komma snart, hahaha....då kom han nu bara för det! =P
Men han ska bara packa mediciner och tandborste mm för att gå till sin faster och sova där! *kul för honom*
David gick precis ut med bästisen och Juliette är fortfarande hos Lotta och ska sova över där, vilket inte är så ovanligt. Så vi får se....om det fortsätter så här så har vi väl bara Emilia hemma inatt. För det skulle inte förvåna mig och David vill sova hos Emil....eller så vill Emil sova här! *märks*
Kul när man får bort några barn, och så kommer några andra barn istället! *hahaha*
Nä då...det är kul och barnen tycker det är roligt och det är ju det som räknas. Kan vara lite små jobbigt när de vill ha en kompis som sover över, allihopa, samma natt, men det har faktiskt bara hänt en eller två gånger så det är lugna puckar! =)
Nä....jag ska avsluta här, ännu en gång, och plocka ur och i diskmaskinen i väntan på att tvättmaskinen ska bli klar, så jag kan fixa med den sista rena tvätten (för idag). Sen blir det nog tv för min del....ska väl se om Juliette hämtar grejor snart, eller om jag ska vara snäll och gå över med dem åt henne. Jag vet ju att hon inte gillar att gå ut när det åskar ute. Så det blir nog att jag är en snäll mamma och packar allt åt henne istället! *snälla jag*
Jaha...bara för det kom hon nu för att hämta sina grejor! Otur jag har med att vara snäll mamma idag då! *asg*
Men jag hoppas ni får en riktigigt trevlig kväll!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback