Vårt midsommarfirande!


Dagen har varit riktigt bra!
Vi firade vår midsommar hemma, i lugn och ro med goda vänner, Sofie och Mattias med barn, och de kom redna vid 11-tiden då Mattias jobbar eftermiddag idag! *trist*
Men vi tog en fika och njöt av solen som kom och gick ute. Dock blev det ingen tårta då vi inte direkt gjorde upp vem som skulle göra den, så ingen gjorde någon! *hahaha*
Så midsommarfikat hos oss bestod av smultron waffers och lite delicato kaffebröd! *gott ändå*
Sen var han tvungen att åka och resten av oss satt kvar och pratade ett par timmar till, sen blev det att vi tog en promenad med flickorna för att plocka blommor så jag kunde binda kransar åt dem! =)




Det uppskattade de mycket, vilket gjorde mig glad! Speciellt då stjälkarna var så mjuka att det var svårt att få dem att sitta ihop riktigt "tajt", men lyckades till slut. *banne den som ger sig*
Så här får ni några bilder på våra midsommarfina tjejer....och kille! ;P
Det blev en del blommor över så jag slängde ihop en bukett av dessa och satte i en vas på utebordet. Lite extra fint så här, dagen i all ära!
Sen blev det att fixa det sista med maten (läs: trä allt på spett), och duka medans älsklingen satte igång grillen, grillade samt rengjorde utebordet!
Sen blev det MAT! Och fy helvete vad gott det var! Vi åt så våra magar stod rakt ut, i åtta hörn, och just nu känner jag mig svinmätt!
Vi hade fixat maten tillsammans och det serverades hemmagjord potatissallad, två olika sorters grillspett (kyckling & kött samt köttbullar & korv), hemmagjorda minifrallor, sallad med paprika, gurka, salladsost och melon. Och till detta drack vi äppeldryck och cola zero!
Och det var riktigt gott!

Så gott...att vi var tvungna att retas lite med hennes gubbe som sitter fast på jobbet med en frusen fiskgratäng! *hehe*
Men var snäll, så skickade med matlåda till honom så han kan sitta och gotta sig när han kommer hem sen! *gött för honom*
Sen blev det lite vilande i soffan, efter att vi hade dukat av och fått igång diskmaskinen, och vårt vilande bestod av att kolla på älsklingen när han spelar "Angry Birds" på storbild. *hahaha*
Snacka om ett beroendeframkallande spel....då han inte får använda min mobil hela tiden så fixade han det till datorn...och jag tror banne mig att han har spelat det ungefär 7-8 timmar idag! *asg*
Sen vid 19-tiden så rensade jag jordgubbar, MASSOR, som jag sen serverade med antingen glass eller mjölk och socker! Barnen valde självklart glassen och vi vuxna åt med mjölk (och jag hade socker på då de var liite sura). *supergott*
Och var lite extra snäll emot Mattias och skickade med Sofie en låda med jordgubbar hem med! ;)
Det är ju klart att han ska ha efterrätt med! =D
Sen blev det massor av prat och massor av skratt ute på altanen. Juliette har kärat ner sig i Mattias son Viktor...och de ser så generade och blyga ut....så vi kunde inte annat än fnissa åt dem när de inte såg! *söta*
Sen hade vi kul åt lite annat som vi mest satt och pratade om.
Sen var det dags för dem att gå. Juliette ville att Viktor skulle sova här, så klart, men det ville inte han. Men det tydligen ville hans lillasyster Moa göra, och det är ju klart hon får! =D
Så nu sitter de tre tjejerna nere på rummet och kollar på film med en flaska saft och en skål med popcorn! *att de orkar äta mer*
Och sen när filmen deras är slut blir det att natta dem....om de inte somnar under filmens gång. =P *hoppas nästan lite på det*
Vad vi ska hitta på ikväll vet jag inte ännu....har inget planerat och känner mig väldigt trött eftersom det knappt blev någon sömn alls i natt....delvis pga mig själv och sen lite pga att Emilia kom upp och hade det väldigt jobbigt med hostan, vid 5 snåret, och hade då svårt att somna om. Och sen gick vi upp vid halv 8 eller liknande! *pust*
Så inatt kommer jag nog sova som en stock! Och det är nog välbehövligt! ;)
Hur har er dag varit då?
Jag hoppas i alla fall den varit riktigt bra och att resten av helgen blir bra! Och så kanske vi kan hålla en tumme för fint väder under helgen!?
Och hörrni! Inget regn ännu, denna midsommar! *peppar, peppar*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback