Badhuset!


Nu är vi hemma igen. Blev tidigare än jag hade planerat! Men kan nog bli så när älsklingen börjar bli gammal och inte orkar lika mycket som förr! *hahaha* (lite elak var jag nog nu)
Jag hade kunnat stanna fram till nu som planerat....utan problem!
Men men....vi får åka dit fler gånger med barnen! =D
De hade i alla fall riktigt roligt och de bråkade ingenting! Lite små tjafs på vägen dit men sen var det lugnt! *skönt*
Det kunde ju ha börjat liiite bättre! *Hahaha*
Men när vi väl kom in i omklädningsrummet och Juliette skulle börja byta om kom hon på att hon glömde baddräkten! *suck*
Så jag tänkte...jaha...bara att gå ut och kolla om de säljer några i receptionen, det gör de på Gustavsvik vet jag, annars måste jag få älsklingen att åka hem och hämta, eller så får hon titta på! *dubbelsuck*
Slänger oss ut till receptionen och vilken tur vi har!!!
Alla kvarglömda badkläder har de tvättat och efter ett bra tag när ingen hämtar dem använder de dem för uthyrning! *yeeeeees*
Och det kostade bara 10kr....snacka om tur i oturen! Var riktigt skönt att slippa köpa en till överpris! *glad*
Så det var bara att betala den, fick "låna" en helsvart, med lite vita kanter, gå tillbaka till omklädningsrummet och få henne klar! Ute ur omklädningsrummen mötte vi älsklingen och Emilia och så var det att bara låta ungarna hoppa i! *sweet*
De badade, lekte, åt, skrattade och så hoppade Juliette ifrån trampolinen/tornen. Hon vågade sig på både 1:an och 3:an och i slutet körde hon även 5:an! *modig tjej*
Och jag är så glad över att jag inte stod bredvid och tittade, då hade väl hjärtat stannat på mig eller liknande! Så tack gode gud för mindre barn så jag var tvungen att stanna med Emilia i lilla bassängen! *gillar*
Men hon var jätte duktig som vågade! Och det var kul att det gick bra så hon vågar fortsätta!
Och jag är jätte stolt över henne!!! Mamma älskar dig sååå mycket Jullan!
Min lilla tjej börjar bli väldigt stor! Nu ska bara mitt huvud förstå det med och sluta se henne som en liten prinsessa! *snyft*
Men lite hönsmamma kommer det nog alltid bo inom mig vare sig hon vill eller inte! =P
Vi träffade även en av grannarna på badhuset med sin lilla dotter! Var trevligt med lite sällskap mellan varven och så bjöd hon på supergott kaffe! Tack Nicko! =D
Här får ni några bilder från badhuset!
*Dags att åka och självklart skulle hennes "bebis" också med....i baddräkt och simring*









På vägen hem åkte vi till Bergvik för att inhandla några cider på systemet och sen förbi välsviken för att köpa lördagsgodis till flickorna! *mumma*
Och nu sitter de på Juliettes rum med en skål popcorn och ser en film medan älsklingen spelar dator i vardagsrummet och så sitter ju jag här och uppdaterar lite. =P
Men så fort det är klart ska jag lägga mig på sängen och fortsätta läsa i min nya bok jag köpte (började i den på badhuset) och så bara njuta av lugnet som sprider sig här hemma...en stund i alla fall!
För det dröjer inte länge innan vi ska ner till Fagottgatan på en fika hos Sofie och Mattias! *trevligt*
Ska avsluta här nu, så önskar er en fortsatt bra dag i det underbara "vår" vädret! Och så återkommer jag senare igen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback