Ensam uppe.


Nu är kvällen här och eftermiddagen sprang förbi relativt snabbt, men inte så snabbt att man inte hann med. Jag har druckit kaffe med grannarna och sen har vi pratat med barnen om att de är väldigt dåliga på att sköta sitt och att det måste bli en förbättring. Vi har även pratat om ekonomi och lite annat smått och gått.
Sen fick barnen fixa med det de struntat i under helgen innan de fick leka eller spela mer för dagen. Jag har även sett till att de har duschat ordentligt och letat fram sina mobiler och laddare för att ladda dessa då man nu förtiden aldrig får tag på dem, eftersom mobilerna ligger hemma och är urladdade! Till ingen nytta alls!
Men nu är allting fixat och imorgon ska jag skriva renskriva och skriva ut reglerna och sätta upp llite här och var så vi alla kan påminna oss mellan varven! Och sen hoppas jag på att det blir en förbättring så vi njuter mer av varandra än vad vi är irriterade på varandra! =)
Barnen har nu lagt sig och älsklingen min är på väg till jobbet och själv funderar jag på vad jag ska hitta på??
Hade tänkt ha lite hemmaspa men är alldeles för trött för det och känner att det är bättre att ta det en dag när man är piggare så man orkar hålla på alla dessa timmar det tar för att bli hel och fräsch igen! =)
Så nu är frågan om jag ska lägga mig för att sova då jag är så himla trött eller om jag ska se något/några avsnitt på lost så jag håller mig vaken en stund till!??
Vill inte riskera att vakna inatt flera gånger, vilket ofta händer om jag somnar för tidigt! Men samtidigt skulle jag behöva sova några hela nätter då min kropp inte riktigt vill vara med lika mycket som innan lunginflammationen! Men det kommer väl! Om inte annat får jag fortsätta att i alla fall försöka lyssna på min kropp och få in lite vila mellan varven och då se till att resten av familjen hjälper till lite mer så jag kan ta en vilopaus lite då och då!
Nä...har inget mer att skriva så ska i alla fall göra mig iordning och krypa i lite bekvämare kläder och försöka slappna av och bestämma mig för hur min söndagskväll ska se ut! Blir nog något avsnitt av lost i alla fall då jag inte kommer kunna somna innan älsklingen skickat ett "jag är framme sms".
Är fortfarande lite orolig och nervös efter fredagens olycka så jag hoppas att min älskling kommer ihåg att skicka ett sms så jag slipper klättra på väggarna!
Och jag som äntligen kommit över de där oroskänslorna och inte behövde sms eller liknande mellan varven....får se hur lång tid det tar den här gången???
Nä...ha en underbar kväll och sov så gott så återkommer jag mer imorgon!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback