Hann med allting! =)


Så där ja!
Nu har vi varit ute på vift hela dagen och jag har precis hämtat lillan på dagis och satt mig här. Och jösses vad skönt det är för mina fötter för de mår inget vidare just nu! =(
Men vi har i alla fall veckohandlat och hade jätte kul inne på välsviken då vi hittade en rolig mjölkartong. Egentligen vet jag inte om jag vill skriva om det här då det är roligare att retas med folk, men kan verkligen inte låta bli! =P
Den är precis som alla andra kartonger utseendemässigt. Så det som skiljer den från andra är att den här är....TOM!!!
Och som om det räcker...nope....den är HEL också! *hahaha*
Vi fick den! =)
Vi trodde de skulle säga att de måste ha kvar den för att reklamera, men killen i kassan bara skrattade och sa: "Ta den ni!" *asg*
Vi måste ha verkat helt tolkiga! =P
Sen efter Välsviken åkte vi till Mekonomen och köpte oljefilter och oljeplugg, sen blev det hem för att lassa ur maten och plocka in allt i kyl/frys/skåp.
Direkt när det var klart åkte vi till Bergvik och kollade efter en present till lilla Ellie! Hittade så himla söta kläder inne på H&M så jag var bara tvungen att köpa dem. Det var älsklingen som hittade dem! Han är så duktig! =)
Men det kändes jätte konstigt att gå och handla kläderi storlek 62. Känns som om det var evigheter sen man gjorde det! Men samtidigt var det riktigt roligt! =)
Och NEJ! Jag blev inte sugen på att skaffa fler....får köpa till andras barn istället när suget efter shopping till babykläder kommer över mig! =P
Efter H&M insåg vi att det var över en timme kvar tills Gengåvan skulle öppna så vi gick till Papaya för att käka thai mat till lunch! Det var svingott! De godaste nudlarna jag ätit på väldigt, väldigt länge! Vi valde buffé och det kostade 80kr per person! Värt varenda krona! =D
Sen var klockan så pass att vi drog oss emot Biltema för att inhandla motorolja och så mötte vi Daniel där så vi växlade några ord med honom innan vi for vidare till Gengåvan och inhandlade en hel del krukor! Jaa fick en liten, 6-8 mellan och 4 stora för strax över 300kr, så jag är supernöjd då det är så himla dyrt att köpa nya krukor! =D

När vi hade betalat så stod vi utanför och växlade några ord med Claes, och han sa att vi borde köpa annan olja än vi hade gjort (Daniel påpekade det med, men älsklingen tänkte att det går ändå), men nu insåg att han det kanske är lika bra att byta, så vi in i bilen för att åka tillbaka till Biltema och byta motoroljan och då slinker det även ner lite annat i korgen (stripes, barnset med trädgårdsredskap samt olja och rengöring för cykelkedjor, hållare för parkeringsbiljetter och så några blyertspennor då David lånat ut alla och inte har några med till lektionerna i skolan) som inte stod på listan men som slank ner för att det behövs eller för att vi ville ha det! =P
Sen blev det raka spåret hem för att lassa ur bilen och sen springa till dagis och hämta min lilla älsklingen! Väl hemma får vi laga hennes flagga på cykeln då någon varit rolig och dragit ur den och sen har jag suttit och tagit bort prislappar på presenten till lilla Ellie, slagit in den och laddat över bilder till datorn, och nu sitter man här igen! =D
Så det här var våran förmiddag och vi är väldigt nöjda då vi har hunnit med väldigt mycket! Så eftermiddagen kommer bli rätt lugn! Vi har inte gjort upp några planer och det känns rätt skönt nu faktiskt! =)
Så det blir att slappa och umgås med barnen samt städa lite  i väntan på kvällen och en helkväll framför tv:n med Criminal Minds! *me like*
Och efter det blir det nog sängen så man orkar med morgondagen med!
Men nu ska jag avslsuta då jag skrivit om allt jag ville och egentligen inte har något mer att skriva! Jag kanske återkommer senare....och kanske inte. Men det märks! Ha det gött allihopa!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback