Lite bättre!


Uppdaterar lite under min "vilostund".
Jag tog mitt dåliga humör och nyttjar det till max genom att städa hemma! Mycket musik på hög volym skrålar ut ur högtalarna och humöret börjar bli bättre.
Och all irritation tar jag ut på dammvippan och alla rengöringshjälpmedel! =P
Det är faktiskt ett rätt bra sätt att avreagera sig på och jag har på senare tid insett att jag ofta ställer mig och städar med något när jag blir arg, ledsen eller irriterad! *suck*
Varför kan jag inte bara göra som alla andra?
Skrika lite, ta en promenad eller träna istället???
Guuud vad gött det vore!
Men men...nu är jag som jag är och det är bara att gilla läget! =P
Så vad har jag gjort hittills?
Jo jag har dammtorkat i hela köket, vardagsrummet samt sovrummet. Rengjort toalett, handfat och badkar samt putsat speglar och rengjort tv-apparater och data "skärmar" på övervåningen.
Funderar på att göra rent spisfläkten med klorin som min Elle hade gjort med sin, men då måste jag slå henne en signal först så får se vad vi hinner med idag.
Jag har även dammtorkat de flesta ljusstakarna och ljuslyktorna som står lite här och var.
Skulle behöva torka av rör mm i badrummet men då tvättmaskinen helt plötsligt fungerar så vågar jag inte flytta på den för att komma åt ordentligt innan jag fått ur min tvätt...så det får bli senare...om tid finns till det då jag måste duscha och göra mig själv iordning samt hinna med ett beök hos Anna-Karin och Tine med! =)
Sen har jag fortfarande toaletter och det kvar där nere att fixa med samt rengöra spisen och damma ovanpå alla garderober! *hmm*
Och allt detta ska hinnas innan kl 13.50 när jag går och hämtar min lilla snutt på dagis för att få i henne lite mellanmål innan vi måste ut till Gruvlyckan för möte på Davids skola angående hans attityd mm....
Undrar om jag är en tidsoptimist eller bara effektiv??
Antar att det märks när det är dags att hämta lillan och åka....har jag gjort allt jag behöver göra så är jag effektiv och om inte så är jag en optimist! =P
Nä! Det här duger inte!
Lika bra att jag fortsätter så jag i alla fall har en chans att hinna med allt jag behöver göra OCH allt jag vill göra! =P
På återseende!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback