Matrester!


Nu har jag hunnit läsa en hel del i min bok, och det börjar nu bli väldigt spännande!
Vill läsa mer och mer och mer....önskar det var skoldag så man kunde sträckläsa i sex timmar eller liknande! *sweet*
Men men....det kommer en dag imorgon med, när barnen ska återgå till skolan, den lilla till dagis och älsklingen jobbar!
kan jag ligga och läsa tills mina ögon blöder om jag skulle vilja! *längtar*
Nu har vi i alla fall käkat lunch och Emilia har precis tagit sitt lördagsgodis, då hon inte hann äta det igår. Tyckte lite synd om henne, men hon är lika glad ändå, så ingen större skada skedd med andra ord! =D
Idag blev det matrester! Vi fick så himla mycket kvar från tacosen igår så vi kunde äta oss mätta idag med....plus att jag kan äta mig mätt imorgon och tisdag!
Undrar om jag kommer vara trött på tacos ett tag sen när man käkat det fyra dagar i rad???
Men det går....bryr mig inte så mycket om sånt....är bara glad att det finns "färdig" mat att äta då jag är fruktansvärt dålig på att laga lunch till mig själv! Lathet och tråkigt tror jag är de två största anledningarna!
*Hahaha...detta är jag....en riktig soffpotatis!!!*
.
Solen skiner fortfarande starkt ute och det är nu många plusgrader. Sååå himla skönt och jag hoppas innerligt att det håller i sig då jag längtar något fruktansvärt efter våren nu!!!
Vill ha mer sol, mer värme och kunna klä på sig mindre kläder och slippa frysa när man går ut! Vintern har varit väldigt lång den här gången....men samtidigt väldigt fin och underbar!
Jag är ingen vintermänniska. Men jag gillar snö, och solen och allt man kan göra ute med barnen. Men det kommer nog vara roligare sen när man gått ner en del i vikt och kan köpa ordentliga vinterkläder så man slipper frysa när man går ut varenda dag!
kommer jag ÄLSKA vintern lika mycket som förr och jag kommer garanterat vara ute mer och kunna hitta på mer med barnen! *underbart*
*Före och efter: Fast jag kommer vara gladare än denna gubbe*
.
Nä...nu är det slut tjatat om sol och vinter. Jag måste snart börja baka då jag bjöd in grannarna på en fika vid tre tiden. Så det är ju bra om det är gjort tills de kommer. =P
Tur man har mer än en timme kvar varav det bara tar typ 5min att slänga ihop smeten och sen lite mer än en halvtimme i ugnen. Så det går ju fort! =D
Sen blir det vanniljlatte med kladdkaka och grädde till! Ska bli sååå himla gott och jag längtar redan massor. Speciellt med tanke på att jag varit sugen på kladdkaka i en vecka eller liknande! =P
*Vanilj plus latte plus kladdkaka= MUMMA*
.
Sen får vi se vad resten av kvällen har att erbjuda. Antagligen blir det lite hushållssysslor, läsa lite samt ta emot pojkarna då de kommer hem idag! *längtar*
Och så måste jag fixa med den här eviga tvätten som verkligen aldrig någonsin tar slut! *suck*
Jag önskar den kunde ta slut mellan varven, men oftast känns det som om den ökar mer ön jag hinner tvätta upp....fast egentligen är det inte så illa, men många dagar känns det så! =(
Önskar er en fortsatt bra dag och så hörs vi senare när tid finns och andan faller på!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback