Rymde med lillan!


Blev inte så mycket städ och plockande under eftermiddagen som jag hade planerat. Utan rymde med Emilia till underbaraste Angelika och hennes två små söta barn på lite kaffe, lek och prat istället!
(Men var klar med allt jag skulle göra innan så ingen skada skedd i hemmet)
Emilia hade sådan himla tur. Hon fick hemmagjord hamburgare och pommes där. Så hon var så glad och åt jätte bra i början, men så fort hon började bli mätt så började hon leka vid matbordet, precis som hemma! *suck*
Men hon sa tack för maten i alla fall! =P
Sen hjälpte jag Angelika att plocka av bordet mm, vill ju inte bara sitta och titta på. Det känns så himla dumt!
Men roliga Emilia tjatade om kvällsmat direkt när vi gick hem. Trots att hon nyss ätit! Men egentligen tror jag inte att hon var hungrig utan det berodde mer på att hon hade blivit lovad nudlar till kvällsmat och den här lilla damen verkligen älskar nudlar, gärna med massa majs i! =)
Men hon fick inga, då vi vet att hon bara skulle lekt med dem eftersom hon var mätt. Så hon får äta det en annan dag! Antagligen blir det på lördag till lätt lunch! *mumma*
Sen när vi kom hem fick hon hoppa i badet och jag fick lov att plocka lite mer hemma och se till att barnen gör det som de ska göra. Sen har jag även mailat de sista mailen så nu är det avklarat med! *skönt*
Så bara David blir klar med det han ska göra så ska jag byta om och ta kvällen! Vill ju gärna ha lite krafter tills imorgon när vi ska veckostäda, åka och luncha på stan samt fikabesök på eftermiddagen! *ska bli kul*
Och sen imorgon kväll ska vi ha "småbarnsmys" med Emilia och när hon har lagt sig ska vi krypa upp i soffan med Juliette och kolla på säsongsstarten av Talang! Det är efterlängtat!!! =)
Men nu ska jag ta och avsluta och fortsätta tjata på mina barn.....de behöver bli klara snart! Önskar er en super trevlig kväll så återkommer jag så snart jag kan!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback