Saturday!


Hahaha....frågade älsklingen vad vi ska hitta på idag och Emilia skriker innefrån sitt rum:
"GODIS, GODIS, GODIS, godis!!!"
Underbara unge. Hon har i alla fall koll på att det är lördagar man äter godis! =D
Blev väckt kl 5.45 av Emilia i morse, kändes inget vidare, men antar att det är så medan barnen är små! Och någon gång sover de längre och det är då vi föräldrar som står och tjatar på dem att de måste gå upp! =P
Så var bara att gå upp och försöka sig på ett leende och ett bra humör. Hörde då även de andra barnen på nedervåningen!
Men inte så konstigt att Theodor och Sebastian vaknade tidigt då de slocknade före kl 21 igår kväll! Hahaha....så mycket för kompisar som sover över! =P
Men tydligen hade de kul för han vill sova över i natt med....så vi får vänta tills hans föräldrar vaknar och hör av sig så får vi se vad de säger! =D
Dagen igår var rätt "lugn"....tyvärr hann jag knappt med hälften av sysslorna då David drog igång ett tredje världskrig här hemma och gav inte upp förrän kl var typ 17.50. =(
Och då pratade vi och sen var jag tvungen att hämta Emilia, som var hos en kompis, för att ordna lite kvällsmat och fixa lite fredagsmys för de som ville!
Var bara Emilia och David som satt med i soffan! (Theodor och Sebastian var på rummet och kollade på egen film och Juliette var med en av sina bästisar hem till en annan tjej.)
Sen la jag Emilia och skulle se på Vampire Diaries, för första gången på sändningstid, på tv, sen de ändrade dag, MEN somnade innan första reklampausen och sen halvsov jag genom hela avsnittet! *snyft*
Så den här veckan har verkligen tagit mycket krafter då det varit bråk nästan varje dag med något barn. Och det känns lite trist att man ska bli så trött, men antar att det blir så då det varit en "ensamvecka" eftersom älsklingen min jobbat eftermiddag!
Lite skönt att det bara är så en vecka i månaden! =)
Så vad händer framöver då?
Jo, vi letar bil som galningar! Vi måste ha en bil senast den 5 april då våra snälla grannar behöver sin bil mellan den 6-10 april.
Så nu kollar vi blocket och andra annonser väldigt intensivt och jag antar att vårt mål är att ha en egen bil innan älsklingens lediga vecka är över!
Så bara hoppas att försäkringspengarna inte dröjer alldeles för länge! Men det löser sig, det gör det alltid! =)
Men annars är det rätt lugnt!
Idag när älsklingen är ledig tänkte jag rymma fältet ett par timmar!!! *ska bli sååå skönt*
Ska ta med mig Juliette och åka till Barnmässan ett par timmar.
Visst skulle jag kunna åka utan barn, och VERKLIGEN rymma fältet, men Juliette får så lite tid med mig ensam så tänkte passa på att ta med mig henne idag.
Theodor har ju ändå en kompis här, Emilia lyssnar för dåligt och kommer bli alldeles för rastlös och David är väl typ liite för gammal för att uppskatta en barnmässa! =P
Så Juliette får det bli! =D
Jag tänkte skippa mässan i år då det ändå är typ samma sak hela tiden, och mest för nyblivna föräldrar eller gravida. Men i år går en väninnas son i modeshowen och jag bara måste se honom! Lilla sötungen! =D
För övrigt händer inte mycket. Blir att handla lite, fixa lite mat, se om man hinner städa klart det sista och så får vi se vad resten av eftermiddagen/kvällen sen har att erbjuda!
För älsklingen blir det en rätt tidig kväll då han ska gå upp kl 4 imorgon bitti för att åka och jobba ett nytt 12 timmars pass!
Men sen....sen är han LEDIG!!! En hel vecka! Ska bli såå underbart!
Nä...nu ska jag försöka göra mig iordning och kolla så Juliette är klar. För om ca 45 min ska vå åka....men jag hoppas ni får en underbar lördag och att ni fortsätter njuta av detta underbara och soliga vädret som hittat till oss!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback