SEMLOOOOOR!


Barnen längtade så mycket efter att älsklingen skulle komma hem så vi kunde göra semlor att de satt vid bordet i över 15min och bara stirrade ut genom köksfönstret! *lol*
Sen när de såg bilen så utbrast de: "JAAAAAA! Nu kommer han!!"
Undrar om de längtade efter honom eller semlorna!? *hehe*
Men men....nu har han kommit hem och vi har tömt diskmaskinen, torkat rent i köket efter semlorna och vi hade det väldigt mysigt och kul när vi gjorde semlor.
Barnen fick skära, gröpa, fylla helt själva! Den ena semlan såg roligare ut än den andra! *hihi*
Tyvärr hann jag inte med att få bilder på var och en av barnens semlor under hela "göra-iordning-perioden" då de alla var så snabba!
Men fick några mysiga bilder som jag tänker dela med mig av!
*MYYYYS & KLADD =P *
.
Gott var det och ALLA åt upp sina semlor! DET är första gången så uppenbarligen var det kul att göra dem själva samt att de fick sådant de faktiskt tycker om i dem istället för den eviga mandelmassan de ogillar så starkt!
Så kan ju berätta att Theodor och Juliette hade vaniljkräm i, Lollo hade både vaniljkräm och lite mandelmassa i och lilla Emilia hade mosad banan i! *mumma*
Älsklingen och jag körde ju mandelmassa då! *gott*
Nu när semeltiden är över så är alla barnen glada och nöjda och jag hoppas det håller i sig tills efter tårtpinglan i alla fall! =P
Nu vet jag inte vad jag ska göra. De stora flickorna gick ut, Theodor och älsklingen spelar krysslåda på Theodors rum och Emilia pusslar i vardagsrummet och kollar på tv. Själv väntar jag nog mest på att David ska komma hem så vi kan åka och jag sen kan smita till min Elle!
Men allting sker tids nog! Ska nog i alla fall passa på att lägga mig och vila nu när det är relativt lugnt här hemma, speciellt med tanke på att lugnet aldrig brukar vara speciellt länge! =P
Så hej så länge på er!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback