Sweet morning!


Första skoldagen efter sportlovet och i mina ögon har det varit en bra morgon trots små besvär!
Hade tur att barnen pratade lite högt vid köksbordet i morse så de väckte mig, då jag lyckats ställa väckarklockan på halv 8 istället för halv 7. =(
Inte första gången det händer, och jag brukar ha tur att barnen väcker mig, men en dag kanske jag inte har den turen och vi försover oss! *fniss*
Allting flöt i alla fall på riktigt bra nu under morgonen. Barnen gjorde sig iordning självmant och utan tjafs så jag "behövdes" inte. Så istället kollade jag reprisen av Våra bästa år....bara för att hålla mig lite uppdaterad! =P
Sen blev det att få Emilia klar och lämna henne på dagis!
Så nu sitter jag här! Helt ensam och det är näst intill knäpptyst hemma. Enda ljudet är tvättmaskinen som hörs väldigt avlägset, nästan långt borta! *underbart*
Så inte nog med att jag njuter av tystnaden och bara ler åt att jag har lite tid för mig själv så förgyllde precis min älskling dagen lite extra då jag nyss fick ett sms från honom om att han fick förlängt! Till sista september! *så himla skönt*
Så mina öron läker lite efter lovet, lunginflammationen är borta, bara lite strul med luftrören kvar, och jag är ensam, har det tyst runt mig och som pricken över i, har jag lättat 4kg, som ej kom tillbaka efter mina 3 sjuka veckor samt att det känns som om stora stenblock nu har ramlat bort från mina axlar! *underbart*
Så till dagens ära ska jag mest ta det lugnt. Städa lite hemma. Läsa lite i min bok, som David hämtade igår. Och ta hand om mig själv, vilket kan innebära spadag eller bara slappa i soffan med tv eller film! Oavsett vad blir det en lugn dag som ger mig en chans att återfå lite energi efter sportlovet!
Nä...ska i alla fall ta och äta frukost nu då magen kurrar enormt! Sen får vi se vad som händer! Till alla mina läsare skickar jag en lyckoönskning om en bra måndag! See ya'll later...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback