Våran bil!


Som ni vet så var min älskling med i en olycka i fredags, på vägen hem från jobbet. Och vi fick ju vår bil bärgad till Lecab i Karlstad. Och i går kom vår skadeanmälan in till försäkringsbolaget och de fastställde ju samma som den andre killens bolag, att olyckan inte var vårt fel!
Och då behöver inte vi betala någonting alls, inte ens självrisken. Men däremot var vi tvugna att ringa till verkstaden, i vårt fall Lecab, för att be dem maila en kostnadskalkyl till en speciell mailadress. Så älsklingen ringde ju dit på en gång och där säger de att de redan skickat iväg en inlösningskalkyl på vår älskade bil.
Och så frågade han min älskling om han ville veta vad den skulle kosta att laga, och nyfiken som han är (och jag med för den delen) så säger han ju självklart ja!
Och svaret fick oss att bryta ut i skratt som nästan slutade i tårar! *asg*
Nu antar jag att ni är nyfikna???
Innan jag avslöjar svaret för er kan jag ju säga så här:
Jag är SÅ JÄVLA glad över att det inte var vårt fel, och hade det varit vårt fel så är jag så JÄVLA glad över att vi har helförsäkring då den summan gör att man ser pengarna flyga sin väg väldigt, väldigt, väldigt SNABBT!!!
Så nu ska jag vara snäll och avslöja för er. Kostnaden för att laga bilen är................................................ ....................................................................
.....................................................
.......................................
...........................
41.000-45.000kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback