Blev ett hopp!


Satt flera gånger igår och funderade på om jag skulle blogga, men kom inte på någonting och en del av gångerna dök det upp lite annat!
Har varit lite jobbigt de sista två nätterna då jag sovit riktigt dåligt pga magkatarren. Den gör sig påmind flera gånger om dagen. =(
Men nu är man tillbaka i vardagen så jag hoppas det får den att "dra sig tillbaka" då det blir lite lugnare runt mig!
Gårdagen var rätt lugn, Lillan tog sovmorgon och jag hade en morgon "date" med grannen. Fick både kaffe och frukost! *mumma*
Sen blev det att passa en annan grannes barn medans hon skulle in till skolan och något mer ärende. Under den tiden kom även underbaraste Angelika på en kaffe och lite prat! *du vet att vi finns här oavsett vad*
Efter det blev det att gå in och göra mat och igår serverades det morotsugnspannkaka! *gott*
Sen var jag mest inne resten av dagen då det var rätt kyligt ute och solen värmde inte speciellt mycket. Så istället försökte jag varva ner lite och sitta och kolla på en massa avsnitt av våra bästa år på datorn, men blev inte så lugt som jag hade hoppats (och behövt) då barnen bråkade och ropade stup i kvarten och älsklingen var iväg och fixade med bilen.
Men men....kvällen kom och jag överlevde ännu en dag i detta "dårhus"! *hahaha*
Och nu vaknade jag tidigt, som vanligt, och har massa känningar av magkatarren. Och vad tror ni jag gör? Vilar eller?? NOPE!
Istället sätter jag mig och räknar och kollar över alla pengar efter Davids fröförsäljning! Så nu är det fixat och klart. Väntar på de sista två betalningarna så ska jag föra över pengar till klassens konto! *gött*
Och David fick lite egna pengar av detta med. Han hade fått över 70kr i dricks! *inte illa*
Och han hade sålt fröer mm för över 3700 (egentligen 4500 men massor var slut) och av dessa går över 1100kr till klasskassan! *bra jobbar älskling*
Och sen måste jag ju skryta lite över David med! ;P
Han hade sålt överlägset mest i hela sin klass. Det fanns två som hade lyckats sälja för ca 2000kr var, alla andra var under och David för nästan det DUBBLA!!! *sååå stolt över honom*
Så annars då!?
Idag vet jag inte vad som händer. Mamma kanske kommer för att putsa mina fönter! *underbar hon är*
Men när jag vaknade så snöade det....bara lite dock, men nu verkligen öser det ner och snöflingorna är stora som enkronor, och en del större! *suck*
Jag trodde verkligen att det här var över och vi kunde se framåt emot massor av värme och sol. Men men....nu snöar det så då får vi hoppas på att det går över snabbt och återgår till vår härliga vår! =)
Nä....har inget roligt att skriva....så avslutar och önskar er alla en bra dag i snöyran så går jag och lägger mig och försöker vila en stund istället! *vill inte ha ont i magen längre*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback