NU är dagen över!


Det var ett par timmar sen jag skrev, och jag tänkte skriva direkt när vi kom hem, men vi gjorde grannarna sällskap ute i solen ett bra tag istället! *underbart*
Så våran dag!
Den har varit helt UNDERBAR!!!
Barnen fixade och dolade ordentligt, utan bråk, hela morgonen och timmarna på stan gick jätte bra och barnen höll sams HELA tiden! *chock*
Så jag är riktigt stolt över våra barn idag då de varit så duktiga, skötsamma och snälla! Inte ofta det händer, och definitivt inte en hel dag! =P
Så...man kanske ska börja från början!
Vi skulle åka till stan vid 9.45, men då David missade bussen med bara en minut så spenderade vi en halvtimme extra på grannarnas framsida med massor av trevligt prat!
Sen blev det äntligen dags att ta bilen och åka till stan, och David kom inte så himla långt efter oss! *skönt*
Så väl nere väljer vi att parkera vid biblioteket och vi köper biljett och kör in i parkeringsfickan, och samtidigt utbrister Juliette:
"Mäh! Det finns ju pollen här!!" (bara för att det var ett stort träd framför).
Älsklingen och jag skrattade så vi kiknade samtidigt som vi kände "vi orkar inte". *asg*
Så älsklingen kommer ur bilen först och öppnar åt lillan och strax efter så ska Juliette kliva ur på samma sida och han stänger dörren framför henne och hon utbrister:
"Ååh....sjysst då!!!" (med värsta tonårstrotsiga rösten).
Jag skrattade åter så jag kiknade! *hahaha*
Dessa barn och alla deras kommentarer! *underbart*
Man ångrar hett att man inte spelat in dem alla, tillsammans med en notering om de olika tillfällena! Men det är ju så lätt att vara efterklok! =P
Men men....vi kom ur bilen och gick emot torget och väl där gjorde vi upp med barnen att vi går runt och kollar lite innan de tjatar om olika aktiviteter och godis inköp...och de accepterade det! Utan mot kommentarer och suckar! *chockad igen*
Så vi gick runt, mötte upp David och sen blev det ett uppträdande av Ronald McDonald nästan direkt och självklart tittade vi på det med barnen! Och extra kul var det då Juliette fick komma upp på scenen och hjälpa honom (tror det beror på att hon var den enda som var 8år på plats)!
Jag filmade henne då det är ett roligt minne så tänkte dela med mig av den så ni också får se! =)
.
Och under nästa del av föreställningen så fick Theodor också gå upp så nu har båda sötnosarna hjälpt Ronald med sin föreställning! *underbart*
Och självklart filmade jag honom också. Fast tyvärr var den "delen" längre så det blev två filmer istället för en (då jag måste avbryta efter 5min om allat ska komma med, för programmet jag använder mig av tillåter bara filmer på max 5min...kasst...jag vet).
.
.
Sen gick vi runt lite och nästan direkt hittade de en fyrkantig matta med sumodräkter på...och självklart ville de prova!
Och jösses vad vi skrattade!
Jag skrattade så tårarna sprutade då barnen faller som små kägglor och sen inte tar sig upp utan hjälp! Och jag kan lova att det säkert hörs i bakgrunden med! ;)
*David och Theodor brottas*
*Theodor och Juliette brottas*
*David och Juliette brottas*
.
Sen skulle lilla Emilia försöka men hon var så kort att hon inte ens kunde ta ett enda steg i dräkten utan att ramla omkull. Och när hon ramlade var det bara ett par sandaler man såg sticka fram! *hahaha*
Tyvärr hann jag inte med att filma detta så det blev bara ett kort på henne med dräkten på (och älsklingen som står bakom och håller upp den så hon inte ska tappa dräkten)! *hehe*
Sen gick vi runt och kollade lite. De testade att skjuta innebandy, för att träffa olika hål med olika poäng, och får de 9 poäng (som minst) så fick de fylla i en tävlingslapp, och där tävlade man om att vinna en prövotur på klätterväggen (för två) inne på tingvallahallarna!
Det gick inte så jätte bra för barnen, utom David, som tog 9 poäng på första bollen! *hejja*
Så han fick vara med och tävla!
Sen fick jag veta att han hade provat en gång till medans flickorna åkte karusell och Theodor och flickorna hoppade i hoppborgen och han hade då lyckats skrapa ihop 19 poäng och fick då vara med och tävla en gång till! *jätte bra jobbat älsklingen min*
Sen blev det lunch då vi alla var hungriga och barnen ville köpa godis (mat först och sen godis). Så det fick bli Sibylla. Och sen blev det godisinköp och små "springande" runt på torget med barnen innan vi tog en promenad till Systemet och inhandlade några öl och cider till kvällen! *sweet*
På väg till Systemet så träffade vi på Pippi....Juliette var snabbt fram och kramde henne medans man fick övertala Emilia att ens ställa sig bredvid så man kunde få en liten bild. Och inte ställde hon sig nära utan på säkert avstånd! *hahaha*
Och sen gick vi till bilen (David till bussen) för att åka hem! *yees*
På väg till bilen gick vi förbi lite djur och på marken ligger en get och vi frågar Emilia om hon vet vad det är för djur!
Hon svarar:
"En enhörning!" *hahaha*
Nu undrar jag om vi läser för lite eller för mycket sagor för henne! *hehe*
*Emilias enhörning! Visst är det likt!? =P *
.
Vi har verkligen haft jätte trevligt och mysigt med barnen men jösses vad våra ryggar och fötter längtade hem till lite vila och slappande!
Väl hemma blev det bara in för att använda toa och sen gå ut till solen och sitta och prata med grannarna, älsklingen körde Theodor och Juliette till wåxnäs för ett kalas. Sen blev det mer sitta och prata och när solen försvann från framsidan flyttade vi oss till baksidan och passade då även på att vattna gräsmattan (vi har rivit mossa och slängt ut nya gräsfrön och gödsel i en förhoppning om en finare och tätare gräsmatta)!
Sen blev det lite vattenkrig, slappande och prat, och så fick älsklingen åka och hämta barnen på kalaset och handla lite medans jag skivade och marinerade kött samt satte på ugnen och fixade en sallad!
När han kom tillbaka blev det att sätta igång grillen för att fixa middag!
Och idag serverades det fläskfilé med sallad, vitlöksbröd och majskolvar! *slurp och dubbel slurp*
Sen efter maten blev det att duka av, älsklingen fixade med disken, sen bjöd vi in grannarna på ännu fler timmar med prat och så blev det två öl för älsklingen och två cider för mig! *mumma*
Och nu har klockan dragit iväg, alla barnen är lagda eller på sina rum och jag själv har fixat med disken och tvätten samt skrivit MASSOR här åt er om vår dag!
Men ska nog vara snälla emot er, och min man, och kanske avsluta och krypa upp i soffan istället! =)
Men jag hoppas att er dag varit minst lika underbar som våran! Och jag hoppas ni har en underbar lördagskväll och att ni sen får sova riktigt gott!
Så hörs vi säkert mer imorgon!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback