Sket i det!


Blev inte ett enda blogg inlägg igår då jag insåg att det skulle bli ett där jag bara "spyr galla" över allting! Så kändes som om det var lika bra att låta bli! =P
Det var ingen rolig dag. Älsklingen var sjukt trött och barnen bara bråkade så det var nästan tredje världskriget här hemma. Och barnen vägrade ge upp, så från 5.30 till 12.30 bråkade de om ALLT! De skrek, svor, slogs och var retsamma och uppkäftiga. *suck*
Men de gav upp efter ett tag och det var nog nära att jag gav upp med. Vi klarar mycket men ibland känner vi bara: "FY FAN"!
Men men....dagen flöt på sen. Vi kom till slut iväg för att handla och få hem mat för den kommande månaden och det blev inte så dyrt som jag trodde. Fast det var heller inte så jätte långt ifrån. =P
Men men....vi överlevde dagen trots allt och ibland knakar det och det blir ledsamt men vi måste se framåt och försöka laga sprickorna så vi fortsätter överleva. Vilket jag verkligen tror vi gör också! =)


Utöver detta var dagen helt okey. Zorro kissade och bajsade ute och var jätte duktig. Lite sämre på att äta maten, men antagligen var han mätt. Så jag är inte orolig då han åt mycket men inte allt. =)
I morse nu gjorde han också sina behov ute och inget inne under natten! *jätte duktig kille*
Men men....ska snart fixa frukost och så, nu när vi har vatten hemma. TACK mamma för hjälpen!
Vaknade och skulle koka vatten till lillkillens mat och upptäcker att vi inget vatten har i kranen. *suck*
Börjar bli rätt tröttsamt då det hänt ett par gånger de sista 2 åren. Men men....någon gång kanske de kommer underfund med att det är bättre att byta ut rören istället för att det ska vara så här med jämna mellanrum. *hoppas*
Men mamma, som är hos Björn, kunde fixa några flaskor vatten, så nu har jag 8 liter och lillkillen kan få färskt vatten och sin mat. *sweet*
Sen får vi se hur länge vi blir utan då hemsidan säger att kronoparken, rud och stockfallet är utan pga en läcka de inte vet var den är. Så de vet heller inte när vattnet kommer tillbaka! *inte ovanligt*
Men jag hoppas att det går fort så man slipper vara utan alldeles för länge då det kommer lukta illa, från toaletterna, när man är en sån stor familj som vi är. Lycko min älskling som jobbar! =P
Nä...nu ska jag fixa frukost till oss så vi sen kan börja dagen. Får se vad vi ska hitta på. Någon som har något roligt förslag?
Ha en underbar dag allihopa!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback