Tisdagen....


God solig morgon på er!
Blev inget mer bloggande igår. Delvis beror det på att jag fastnade i min bok, då det regnade och haglade nästan hela eftermiddagen, sen beror det även på att jag hade händerna fulla med min trotsiga 4 åring samt den lilla krabaten Ziva som man bara inte kan låta bli att gosa med! =D
Så då vädret var piss höll vi oss inne nästan hela dagen. Blev lite promenader med Ziva, lite bråk med lillan och så massor av läsande i min tredje och sista bok (i en triliogi av Nora Roberts). *hög mysfaktor*
Sen fram emot kvällen kom underbaraste Elle då det var dags för vår tjejkväll! *me like*
Och hon är bara för gullig! Juliette hjälpte mig genom att cykla ner med pengar till Elle och tack vare detta så var Elle gullig och handlade med snacks, cola och cigg till vår heliga tisdagskväll! *du är bäst*
Så innan vi bänkade oss i soffan och kollade på vårt heliga DH och CT så hade vi gjort upp att vi skulle träna. Hade lite problem med detta pga min dumma fot men jag kämpade på och lyckades gå 1,5km (3km/h) på mitt löpband, i 30 min. *duktiga mig*
Elle stod på min crosstrainer och vred på rejält med motstånd så efter 15 min var hon helt slut och hennes ben var som spagetti! *fniss*
Då hade hon ändå stannat och tagit två mega korta pauser! =P
Men hon kämpade på riktigt bra då crosstrainern är riktigt jobbig och tar en hel del på både kropp och kondis! *hehe*
Efter träningen blev det en kort rökpause, sen fixade jag min kvällsmat som bestod av två rostade mackor och så dukade vi fram i vardagsrummet och bänkade oss i soffan! =)
Efter alla program med många skratt så var det dags för Elle att gå hem och själv var jag tvungen att rasta Ziva....dock åt hon jätte dåligt på kvällen så vi gick bara ut på baksidan. Hon kissade lite och sen gick vi in. Och jag gick och gjorde mig iordning för natten och sen la jag mig! *skönt*
Och imorsre ringde väckarklockan redan vid 6, men David stängde visst av den och somnade om och han kom inte upp förrän vid 7 då jag skickade ner Juliette för att väcka honom! *elak jag är*
Men glad var jag då solen sken högt på himmlen. Efterlängtad är den! =D
Så det blev en timme vid datorn på fejjan där jag numera fastnat i ett spel som heter Monster World....sen blev det kissning av Ziva och ge henne mat samtidigt som barnen "utfodrades" och gjordes klara för dagis och skola.
Och nu sitter jag här med min frukost efter att ha lämnat lillan på dagis och varit ute på en promenad med Ziva. *skönt*
Och foten känns lite bättre ändå idag, men inte helt ok. Men det kommer väl....så bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. =)
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva nu så tror det är dags att avsluta för att få i mig det sista av min frukost och sen fixa lite smått hemma innan jag får kaffebesök av Sofie! Det ska bli kul, det var länge sen vi sågs nu. =)
Ha en underbar dag ute i solen! Så skriver jag förhoppningsvis mer senare!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback