Vårfest!


Nu har vi varit på Emilias vårfest på dagis!
Lite tråkigt att älsklingen jobbar så han inte kunde vara med, men det är så det kan vara mellan varven och det kommer ju fler chanser! =)
Det var riktigt kul att kolla på alla små söta barn som sjunger och dansar (inte så många som vågade), Emilia var väldigt blyg och stod mest tyst och hade svårt att hänga med. Men det gör det inte mindre gulligt utan snarare mer! =D
Jag tog några bilder när barnen ställde upp sig. De är sååå söta!
Sen filmade jag självklart medans de sjöng!
.
Och så filmade jag när de dansade!
.
Alla barnen verkade ha kul och vi föräldrar var ju självklart glada och stolta! =)
Efter uppvisningen av barnen så satt vi på filtar och fikade. Barnen tyckte visst det var jätte gott! =)
Fick även några bilder på Emilias fröknar! Vi gillar dem och de är jätte bra. Vi har verkligen tur med val av dagis!
Vi var dock inte där så länge då Theodor började få långtråkigt, men det var fler föräldrar som gick rätt tidigt. Vi var väl där en timme i alla fall. Sen bar det av hemmåt!
Och tror ni inte jag drog lite otur över mig?
Jag hann inte mer än ut genom grinden på dagis och gå emot vändzonen så trampade jag snett så jag föll framåt och fick ta emot mig med handflatorna! Och FY FAN vad ont det gjorde. Foten värkte som satan, och har svullnat bak vid hälsenan, mitt vänstra knä slog sig rejält i marken så där är jag uppskrapad och det svider rejält och gör fruktansvärt ont när jag böjer på det!
Och båda handflatorna, den högra kommer nog ha ett rejälv blåmärke imorgon när jag vaknar!
Och gissa om det känns kul nu!? *NOT*
Jag som är hundvakt åt lilla Ziva! *tack gode gud att hon inte behöver långpromenader*
Och så skulle jag göra massor imorgon som innebär en massa "gåing", men lite tur i skiten har jag då jag och Elle var tvugna att boka om "planteringsdejten" så då slipper jag den vändan. Men trots allt hoppas jag det går rätt bra så jag kan träna UTAN hinder imorgon. Men antar att det återstår att se, jag tycker i alla fall synd om mig själv och jag håller en tumme riktigt hårt för att det inte blir värre! *stackars mig*
Men men....jag kom upp, klarade av att gå hem, dock tog det lite längre tid än vanligt! När vi precis kommit över övergångsstället mellan de två dagisen så ramlade stackars Emilia också. Hon klarade sig dock bättre men det är ändå synd om henne så hon fick massa tröst och två plåster på knät (trots att det inte blödde något). =)
Sen väl hemma så ramlar Emilia av stolen och slår i knät en gång till och mamma skulle vara snäll och hjälpa mig med ett plåster till mitt knä och välter en mugg med iskallt vatten över mina ben och mina fötter så sitter i min stol med blöta strumpor och ömmande, bultande delar av kroppen! *ännu mer synd om mig* =P
Men vi överlevde det med. Mamma och jag hann växla några ord trots allt stå hej och för en liten stund sen åkte hon hem och jag tog in lillan för kvällsmat.
Nu väntar jag mest på att hon ska bli klar så jag kan natta henne och sen ta det lite lugnt. Ska även gå ut på en "behovs" runda med Ziva! *myyys*
Om jag får för pojkarna! ;)
Men jag tror faktiskt detta var allt för stunden. Då klockan nu är över sju så måste jag ta Emilia och få henne i säng! Sen när jag lagt henne ska jag lägga in alla bilder i detta inlägg för att sen publicera det så ni får lite "underhållande" läsning en stund! =P
Så med detta avslutar jag och hoppas ni haft en bra dag och att er måndagskväll blir jätte bra!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback