Bättre sent än aldrig!


Hade så mycket att skriva igår morse och igår kväll, men då jag inte kom in så fick jag inte!
Det gjorde mig lite irriterad eftersom jag vill att det ska vara rättvist mellan barnen, men tyvärr kan jag inte påverka det så mycket.
Så Theodors grattis inlägg blev en dag sent! =(
Men förhoppningsvis överlever vi det med! ;)
Så igår fyllde min "lilla" son hela 10 år. Usch vad åren springer förbi!
Vi började dagen med frukost på sängen och paketöppning! Vilket är standard hemma hos oss. Men för en gångs skull låg han inte och fnissade under täcket i väntan på att vi skulle komma utan han sov...som en STOCK! *hahaha*
Och hans första kommentar blev:
"Jag sov verkligen iår när ni kom in!"
Och hans andra kommentar blev:
"Kan jag inte fylla år imorgon istället så jag kan få fortsätta sova???"
*hahaha*
Inte lätt att bli "gammal"! =P
Så efter hans frukost och paketöppning blev det frukost för resten av oss och sen bestod resten av dagen att fixa och dola inför släktkalaset!
Förberedelserna bestod av att dammsuga lite, leta fram tårtljusen, se till att kaffet var förberett och så fixa mat med. Igår serverade jag chicken nuggets med ris och currysås! SLURP sa det så var maten slut! *var nog gott*
Sen var det disk och ännu mer disk innan alla gästerna kom. Och igår var det nog typ fullt hus då det var vår "lilla" familj på 6 personer, min mamma, Theodors pappa med tjej, faster samt farmor och farfar och i slutet kom även Claes!
Så det blev maraboukaka med dumlefluff (istället för tårta då han inte gillar tårta), kladdkakor, tigerkaka, chokladbollar, kanelbullar och citron/vaniljkaka!
Gott var det nog, men ingen åt överdrivet mycket...så vi har en del kvar vilket är riktigt bra då svärmor kommer och gratulerar Theodor idag och sen får vi även besök av Sofie och barnen! *fun*
Igår kväll tog vi det mest lugnt, "lekte" med mobiler och Theodors presenter!
Han var riktigt nöjd med sina presenter. Vilket jag kan förstå. Han fick två skitsnygga örhängen, 2 halsband, presentkort på stadium (200kr), presentkort på hm (300kr), ficklampor, en rubiks kub, halsduk, t-shirt, tröja, mössa, vantar, vinterskor, presentkort på bio (200kr), cykellås, massa bullar, filmerna rusch hour 2 och 3, ca 1400kr i kontanter, en ask med noblesse choklad och 3 skivor/spel till x-boxen! Han fick säkert något mer, men kommer inte ihåg allting! =S
*Jag är redo för att gå på bio nu!!!*
.
Och sen när barnen lagt sig blev det en film för mig och älsklingen innan sovdags.
Dock hade jag svårt att somna så somnade inte förrän vid 00.30 eller senare! *suck*
Så är liiite glad över att jag är ledig idag och kan ta det lugnt, typ, under dagen!
Eller ja, lugnt och lugnt. Ska ha filmdejt med mamma och Claes nu kl 9. Dags för andra filmen i Twilight serien! *love them, love them, love them*
Sen lucnh, fixa fötterna och sen kommer barnen! =P
Nä!
Dags för mig att avsluta och göra mig iordning då mamma och Claes kommer om ca 30min! Så då kan jag ju inte vara halvnaken heller! =P
Jag hoppas ni alla får en riktigt bra dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback