Fredag!


Gått typ en vecka sen sist jag skrev.... :(
Har typ kommit in i en period då jag inte har någon större lust att skriva, och sen har jag typ aldrig något nytt att skriva om heller...
För mig känns min blogg enformig och lite tråkig. Men den känslan kan ju försvinna efter ett tag. *hoppas*
Men tänkte i alla fall försöka uppdatera er alla om den sista veckan sonm gått...har inte hänt jätte mycket men en del kanske jag kan skrapa ihop! =P
Helgen var väldigt lugn, vilket jag tyckte var väldigt skönt efter veckan innan. Vi var till leksaksaffären och inhandlade lite julklappar och presenter.
Jag gillar rea! =)
Så nu har jag inhandlat alla julklappar till flickorna samt deras födelsedagspresenter. Jag har även köpt de flesta julklapparna till mamma och svärmor. Sen har jag inhandlat en present till David samt Theodor och julklappar till älsklingen! *gött*
Så nu har jag inte så mycket kvar...vilket är väldigt skönt!
Nästa vecka ska jag börja inhandla Theodors presenter, de sista, då det nu bara är 2 veckor och 2 dagar kvar tills han fyller 10 år! =)
I måndags skulle jag gå in till grannarna och gratta lilla Märtha på hennes 5 års dag men istället spenderade jag eftermiddag och en del av kvällen på akuten med Juliette. Hon har fått en liten lokal infektion i knät. Men den kliade så dagen efter kliade hon bort skorpan och varet rann ut! *typiskt*
Och nu är hon som vanligt igen....skönt för henne då varet och svullnaden gjorde att hon hade väldigt ont i knät. *älskade unge*
Sen de sista dagarna har det inte gått i många knop. Har fått en jävla tandvärk så koncentrationen har inte varit på topp och sömnen har varit väldigt långt borta!
Men det verkar vara på väg över nu, så jag håller en tumme och hoppas på det bästa.
Så under dessa dagarna har jag mest vilat och läst. Så sen i lördags har jag läst ut hela 5 böcker: "Barfotaänglar", "Hur kunde hon?", "Inlåsta", "Varför gråter inte Emma?", "Beautiful Dead-Phoenix bok" och en som jag tror heter "ljus över snö"....typ!
Nu har jag bara en kvar att läsa och sen ska jag försöka få tag på vindsträdgården av virginia andrews! *like*
Sen har jag sökt ett frivillig-arbete, då jag är trött på att bara vara hemma och lite trött på att höra arbetsförmedlingen säga: "Finns inget vi kan göra för dig!"
Och igår ringde de och sa att jag var så välkommen! *underbart*
Så på måndag börjar jag jobba! *längtar*
Och sen efter jul och nyår hoppas jag den här platsen kan leda till en praktik....så man kan få lite ersättning! Men det får jag tjata på arbetsförmedlingen om! *hehe*
Känner att jag måste göra någonting....och sen behöver vi få lite extra pengar i kassan om det nu går så dåligt för Volvo som ryktena säger, för då riskerar min älskling att bli arbetslös eftr nyår! *snyft*
Så nu blir det att hårdspara och dra in på onödiga saker så vi kan få ihop mellan 3-5000kr till en licens om så skulle bli fallet. Då kanske han i alla fall kan få ett jobb i Norge tillsvidare! *hoppas på en lösning*
Sen var jag upp till Malin igår och grattade hennes dotter på hennes stora 13 års dag! *tonåring....wiiieee*
Och nu är redan fredagen här och det är åter igen dags för den vanliga storstädningen samt veckohandlingen. Måste även få på mig och Emilia kläder för att gå till dagis och lämna in scheman och lite andra papper!
Sen får vi se vad eftermiddagen har att ge, vad man kan hitta på!
Dock är det kallt och blåsigt ute, så det märks att sommaren är över...redan...och vi går mot kallare och "mörkare" tider! *suck*
Nä...det var allt jag hade just nu, ska fixa med disken och sen klä mig. Kanske ringa ett samtal till mamma med, då det var ett tag sen jag pratade med henne....måste till dagis med....innan 12 då jag ska väcka älsklingen! *pust*
Ha det gött så hörs vi!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback