Helgens "utsaga"...


Fredag:
Allt gick av bara farten idag....höll som vanligt på med all städning samt veckohandling. Nu till kvällen hade vi planerat en riktigt mysig kväll för hela familjen med film, baguetter och lite chips och dricka.
Men vips så blev vi bara 4 kvar hemma då pojkarna drog till sin faster för övernattning med film!
Så då blev det bara en film, och självklart Tingeling. Kan inte bli mycket mer tjejigt än så! =P
Sen hände det inte så mycket mer. Flickorna fick gå och lägga sig och själv tvärdäckade jag i soffan!
Lördag:
Vaknade vid halv 8 och insåg att jag sovit sammanlagt 11 timmar! *wow*
Jösses vad uttröttad jag måste ha varit. Kan ju lova er att det var väldigt länge sen jag sov så många timmar på en natt! =)
Men jösses vad skönt det var!
Kände mig som en ny människa, pigg och fräsch och redo för en ny dag med nya utmaningar! *me like*
Så under morgonen gick jag och dolade, läste lite i en bok samt åt en väldigt god och fridfull frukost!
SEN...gick det av bara farten!
Underbara Claes ringde i ren panik och undrade om jag kunde hoppa in och jobba ett par timmar då det tydligen var jätte många som var sjuka!
Så på 20min skulle jag duscha, klä mig och se till att allt var klart....trodde verkligen aldrig att jag skulle klara det...men jo då! Hade t.om någon minut till godo! =D
Så då blev det ut på jobb ett par timmar. Skulle bara jobba till ca 13, men blev kvar till ca 14.40 då jag tyckte det var roligt!
Lite semester blev det trots stress och MASSOR av folk! Men att servera och vara trevlig mot kunder är en dans på rosor jämfört med att ta hand om ett hem och 4 barn! *fniss*
Sen gick det i ett, till Ica för att inhandla lördagsgodis, hem och laga mat (biffar, potatis och brunsås) för att sen ta itu med disken och lite tvätt!
Sen blev det lite vila med boken och mitt godis innan vi tog kvällen och såg en film....eller ja....älsklingen kollade och jag däckade på hans bröstkorg! =S
Söndag:
Idag har tiden gått så fruktansvärt lååååååångsamt!
Och då har jag ändå fått lite sovmorgon samt att frukosten blev liite sen.
Och efter det har jag försökt hålla mig sysselsatt med att baka med lilltjejen, delvis för att hon var uttråkad då alla var ute på roliga saker och delvis för att jag tyckte det kunde vara mysigt!
Så vi gjorde kärleksmums och maränger! *mumma*
Sen var det bara att torka av och fixa mat...dock hade vi missat att inhandla lite, så vi valde mellan pannkakor eller våfflor, älsklingen ville hellre ha pizza så idag fick det bli det. En familjepizza med skinka och köttfärs och med MASSOR av sås till! *slurp*
Sen blev det Marianne glass till barnen och älsklingen till efterrätt, själv åt jag en mandelkubb! *gott*
Eftermiddagen segade sig som attans och jag hade sååå himla tråkigt och klockan gick fruktansvärt sakta! =(
Läste i min bok, och äntligen är den utläst! Den var okey, men svår att ta sig igenom och jag lär inte läsa den igen! Så ingen höjdare med andra ord!
När den var utläst så tog jag itu med lite städning och så har jag kokat bulgur och makaroner så jag kunde göra klart älsklingens matlådor!
Så nu har vi ett liitet lager i frysen, så det räcker väl ett litet tag i alla fall! *hoppas jag*
Och sen var det dags att natta Emilia och ta fram kläder mm inför morgondagen.....för då är det dags för jobb igen! *wiiiieeee*
Så kl 8.13 går bussen....sen är jag inte hemma förrän ca 13.45. *semester*     ;)
Men men....just nu är jag trött. Älsklingen pratade om att vi skulle se en film, jag sa senast kl 20 i så fall....men tror inte det blir så mycket med det då han och killarna är helt inne i x-boxen! *hahaha*
Jaja.....har inget mer att skriva så avslutar och hoppas ni haft en bra helg och att ni får en riktigt bra vecka!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback