Alldeles för länge sen!


Och jag vet att många av er varit inne flera gånger om dagen och sett att det ändå inte kommit några nya inlägg. Ledsen över detta....men har haft så himla mycket att göra så har inte haft tillräckligt mycket ro i kroppen för att sätta mig och skriva. =(
Egentligen har jag inte det nu heller, men då den stora dagen äntligen kommit och jag åker till Stockholm i eftermiddag, för att sen åka på min hemliga resa, så tänkte jag att det kunde vara lite snällt och uppdatera lite innan. Blir kanske inga nya när jag är borta så ni måste ju få lite att läsa under tiden! ;)
Så om jag inte minns fel så skrev jag sista gången förra måndagen och som vanligt tycker jag att det är lättast att skriva iordning. Delvis "villar" inte ni bort er lika lätt och så glömmer inte jag lika mycket! =P
Så i tisdags...vad gjorde jag då?
Jo...på förmiddagen var Anna-Karin här så vi pratade en stund och sen kollade jag på kläder och annat småplock som hon hade med sig efter sina barn! *Tack vännen*
Sen på eftermiddagen hade vi lekträff med Hanna och Linnea. Dock blev den väldigt kort den här gången då de skulle bort vid 16, men vi hade jätte trevligt och både jag och Emilia ser fram emot en ny framöver! =D

I onsdags var det lite lugnt, jag skulle ha träffat Malin på förmiddagen, men det blev inget då hon inte mådde bra, så istället städade jag och plockade här hemma samt kollade en hel del avsnitt av "One Tree Hill"! *fun*
Och sen på eftermiddagen kom Sofie och Moa på kaffe och lek! Det var trevligt vännen och jag hoppas vi ses på fredag! *kram*
På torsdagen gick det av bara farten....jösses!
Många gånger undrar jag om jag ens tänker mellan varven eller om jag är en robot som bara fortsätter och jobbar på utan att faktiskt tänka på vad jag gör!? *fniss*
Men men....vi började i alla fall dagen med att åka och veckohandla...det gick väldigt snabbt och smärtfritt! Tror dock det mest beror på att vi åkte utan barn! *sååå gött*
Sen var vi hem och packade in varorna, själv kollade jag på lite mer avsnitt av "One Tree Hill" och fixade lite hemma, dammade, torkade av skåp, rengjorde toaletter, handfat och putsade speglar samt plockade undan efter ungarna.
På eftermiddagen kom Theresia med Lova, Theodor och Filip på besök. Det blev också ett kort besök då de var tvugna att åka hem och fixa mat samt göra läxor. Men det var trevligt vännen! Hoppas vi ses snart igen! =)

Sen i fredags så började jag dagen med att plocka undan mer (det som barnen drog ut under kvällen) och sen gjorde jag mig iordning för att gå förbi och hämta Elle innan vi tog bussen till stan!
Där gick vi till Beauty Center då det äntligen var dags för min nagelförlägning! *wiiieee*

Det var en ovanlig känsla att sitta där men det var både kul och intressant att se hur det går till! =D
Tack underbara Tine för att jag fick detta av dig! *love my nails*
Sen blev det bussen hem för att avlösa mamma (då hon var barnvakt åt Emilia) och påbörja det som återstod av veckostädningen! Så jag plockade med det sista och älsklingen hade varit snäll och dammsugit innan han åkte till jobbet! *puss på dig*
Barnen kom hem från skolan och vi skurade och städade deras rum! *gött*
Sen var det dags att gå till Anna-Karin och gratulera Tirre på hennes 12 års dag! GRATTIS!




Innan vi skulle gå hem sprang "Mini" (Cassandra) ut på gården i en foppatoffel och en stövel....och självklart på fel fot! *såååå söt*
Sen när vi kom hem var det dags att fixa med fredagsmys. Då pojkarna hade åkt till pappan och älsklingen jobbade så blev det bara vi tre tjejer! *girlsnight*
Så det blev våfflor med sylt och grädde, ostbollar och passionssoda till filmen "Hotel For Dogs"!
Jätte mysig...men jag kan ju erkänna att vi däckade alla tre i soffan! *hahaha*
Lördagen var väldigt lugn, inte många knop alls då!
Under dagen blev det en hel del avsnitt av "One Tree Hill" och matlagning innan jag gjorde mig iordning för att cykla till mamma på en födelsedagsmiddag! =D
Det var mamma, svärmor, Agneta och Elle! *suprise for me*

Så vi började med en cigg och gos med hundarna innan det blev förrätt. En supergod skagentårta som svärmor hade gjort! *slurp*
*Fick t.om med mig resterna hem =)*
.
Sen blev det mammas kryddstarka spagettilasagne till varmrätt! *mumma*
Och sen till efterrätt blev det mammas marabou sockerkaka! *gott, gotti gott gott*
Och kvällen bestod av massa skratt och sällskapsspel...eller ja, två omgångar med Yatzy....och ja....jag förlorade båda gångerna. =(

Sen körde vi några omgångar med plockepinn och mamma vann...HELA tiden! *suck*
;P
Och sen spelade Elle och jag stress och gurka och mitt i allt detta tryckte jag i mig 6 st baccardi breezer! *slurp*
Och Elle fick oss att skratta så vi kiknade då hon visade hur hon förklarade en spindel...när hon inte kom på vad det heter....samt kycklingar! *asg*
.
"Imse vimse spindel klättrar upp för trån...."
Och fågelsången är väl väldigt passande! *hahahaha*
.
Sen blev det inte många timmars sömn på natten, somnade vid 1.30 och vid 3.30 kom Juliette upp ett par gånger och sa att hon inte kunde sova...sen vid 5.30 var det bara att gå upp och påbörja söndagen! =P
Så det blev lite mer "One Tree Hill" (och har nu avverkat 2 säsonger plus 5 avsnitt) och sen frukost, Sen kom Malin och flätade mitt hår. Så nu slipper jag släpa på stylingprodukter! =D
Tack så jätte mycket för hjälpen! *kramar om*
Kan ju erkänna att alla barnen skötte sig fint under tiden! =)
Först lekte och städade de på rummet och sen blev det tvärtyst och vi trodde de hade gått ut....men nejdå...alla satt som förstenade i soffan framför barnkanalen! *fniss*
Sen blev det att fixa lunch, skulle steka pannkakor men både mjöl och margarin var slut och självklart hade jag glömt att köpa så var bara att ta fram en mix med frasvåfflor och fixa iordning! *gott*
Och efter maten tog jag itu med småplock i väntan på svärmor. Sen när hon kom blev det att dricka lite kaffe! *mumma*
Och sen fixade hon mina fötter! *underbart*
Och efter det blev det att ta itu med disken och lite annat plock innan Claes kom så det blev prat och mer gott kaffe! *hehe*

SEN tog jag mig i kragen och började packa! Det är nog verkligen på tiden. Men jag kan erkänna att jag är inte klar ännu. =/
Men det innebär att jag har lite att göra idag med så det är ju positivt då tiden går lite snabbare! =D
Mitt i packningen kom Elle och Nicke förbi en sväng, så det blev en cigg eller två och lite prat. Och jag är mer avslappnad då en del inför festen är avklarat!
TACK undebara ni för hjälpen! *kramiz*
Sen blev det mackor och film med älsklingen! Vi såg "Fast Five"! Jätte bra film! =)
Och sen gick vi och la oss....dock hade jag väldigt svårt att somna, tror det är spänningar som gör det! =P
Men somnade före kl 2 och vaknade ett par gånger under natten när Emilia kom upp. Stackaren har feber!  *typiskt*
Jag hoppas verkligen det inte är något allvarligt med henne!!!
Sen vaknade Nina redan kl 5.20 pigg som en lärka! *snyft*
Så sen dess har jag laddat över bilder på datorn och suttit vid bloggen! Får då lov att tillägga att det har varit liiite svårt att skriva detta inlägg då det blev så mycket på en gång, samt att naglarna liksom är lite i vägen! *hahaha*
Men men...nu sitter jag här...har lyckats avklara detta inlägg med!
Har faktiskt inget mer att skriva just nu....behöver ta en cigg och vila fingrarna lite! Kanske skriver något mer senare! =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback