Lugn dag!


Dagen har gått på väldigt bra. Fixade ungarna och skickade dem till skolan och sen hade jag lite lugnt runt mig innan Emilia skulle till dagis, då hon var snäll och kollade på tv tills det var dags att gå! *gullunge*
Sen när jag hade lämnat henne var det raka spåret hem för att vispa grädde och sitta och fixa lite på datorn innan frugan kom!
Och det blev ett par trevliga timmar med massor av prat och skratt! Precis som vanligt och som det ska vara!
Tack för en jätte trevlig förmiddag idag!
Sen blev det en smörgås i väntan på att det var dags att hämta på dagis och samtidigt som jag åt den försökte jag komma in på min mail och fixa lite på mitt youtube konto....som vägrade fungera!
Jag var så frustrerad så jag var nära att börja gråta!
Speciellt då jag har suttit MÅNGA timmar framför datorn för att leta musikvideos till min fest och ALLT verkade vara borta! *suck*
Men älsklingen kom upp straxt efter att jag och flickorna kommit hem och han satte sig och kollade runt lite och "vips" så var jag inne på mitt youtube konto!
Hade jag bara kollat infon i mailet ordentligt så hade jag klarat av det flera timmar tidigare och sluppit bli frustrerad. Men nej då!
Så älsklingen min...TACK! Ibland vet jag inte vad jag skulle göra utan dig! *love you 4-ever*
Sen blev det lite undanplockning och sånt här hemma, tiden gick rätt sakta i väntan på att svärmor skulle komma förbi en sväng med sin bror och hans fru. När de kom blev det att scanna och maila ett papper till dem och sen åkte de nästan på en gång. Ingen fika den här gången. Men det är nog inte konstigt med tanke på att de hade kört en bra bit under dagen samt varit på Ikea och stan....så de ville bara hem till svärmor och äta mat! *gott*
Sen när de hade åkt så fick jag ÄNTLIGEN ur min pärla ur "flärpen" i örat och kunde byta till en mjukare, mindre och färgad pärla! *love it*
Så nu är det gjort och jag är sååååå himla nöjd! Har väntat i tre år på att byta den så det var verkligen på tiden. =)
Sen packade vi in ungarna (de som var hemma) i bilen och åkte till centrum för att inhandla mat till kvällen samt lite dricka. Men först sprang vi till Kronosalongen då Theodor hade fått för sig att ta ett hål till i örat. Och han är sååå himla lik mig med att det ska ske NU....helst igår! *hahaha*
Men det var stängt så vi kollade på frisörsalongen Din inne vid Konsum och de tog....han blev så lycklig. Speciellt med tanke på att kl var 18.05 och de stängde kl 18, men klämde in honom ändå! *jätte snällt*
Och det kostade bara 80kr! *billigt*
Han valde en turkos pärla...skitsnyggt!
Sen blev det in och handla. Hem och gjorde iordning lillan för natten, nattade henne, kokade ägg, lyssnade på musik och sen fått de resterande barnen klara för natten.
Vi väntar nu på att älsklingen ska avsluta sitt spel så vi kan sätta oss i soffan med filmmys och god mat (som jag tillagar just nu).
Så ikväll serveras det fläskkotletter med vitlökskroketter och bearnaisesås! *asgott*
Nä...det var allt från mig för stunden. Kanske återkommer senare...om jag orkar. Annars ses vi en annan dag! Ha det gött och ta hand om er!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback