Efter operationen!


Onsdag den 4 April 2012
En ny dag och om lite mer än ett dygn får jag åka hem! *äntligen*
Sköterskorna glömde bort mitt dropp inatt så fick sova med det på hela natten....får väl skylla mig själv när jag inte sa till dem!
Men ska väl gå och be dem ta bort det nu och sen får det bli en morgoncigg!

Än en gång funkar inte nålen, så måste bli stucken igen! *suck*
Det här är verkligen inget roligt längre och jag ser hemsk ut! *suck*
Jag hoppas verkligen den håller hela dagen nu, för jag vill verkligen inte bli stucken en gång till! =(
Ska i alla fall passa på att tvätta av mig och sätta i mina smycken igen, INNAN jag får ny nål och dropp....allt är ju så mycket lättare utan en slang som hänger ivägen hela jäkla tiden!
*På återseende*

Har nu en ny nål och är inne på min 3:e av de 4 droppåsarna! Har hunnit klä mig och ser ju nästan normal ut igen! =P
Skönt att det bara är ett dygn kvar tills jag får åka hem. Jag hoppas den här dagen går riktigt fort. Min hemlängtan är så enorm nu!
Jag vet inte om jag ska försöka vila en stund eller om jag ska gå runt lite mer?
Är fortfarande oförskämt pigg, och glädjen över att få dricka vätska är obeskrivlig!
dock gör det lite ont inne i magen idag. Inte så ont att man inte står ut men en lätt blandning av lite småhunger, värk och ömhet (det drar). Men värktabletterna vill jag inte ha....vanliga är okey men stolpillrena kan de stoppa upp någonstans på sig själva! =P

Har gått runt ett par gånger, men varvat med lite vila, för nu gör det ont i magen. Inte mega men det känns!
Hoppas panodilen "kickar" in snart!
Men under tiden ska jag försöka vila så jag blir extra pigg tills bäste Claes kommer på besök! *längtar*
*Ses sen!*

En nästintill perfekt eftermiddag har jag haft!
Claes hade med sig en överraskning.....Svärmor! =D
Var så himla underbart med besök! Och Claes var så snäll och gjorde en inbakad fläta på mig! *tack*
Det som kunde ha gjort eftermiddagen fulländad hade varit att slippa en ny nål, men tyvärr brast det här blodkärlet med så var tvungen att få en ny! *aj*
Så nu helskotta om denna inte håller, då lovar jag er att jag sätter mig ner och gråter helt öppet! Det är nu bara en liter dropp kvar, och jag vägrar bli stucken en gång till....om jag så måste ligga helt stilla i 5 timmar så gör jag det!
Mina armar och händer värker efter alla nålar nu! Vet inte om de klarar fler stick om denna brister med! *suck*
Nu är det i alla fall bara ca 250ml kvar av droppet och sen slipper jag det! INGET mer dropp och INGA mer nålar! *love it*
Har även fått i mig ca 350ml vätska....inte mycket egentligen, men det har tagit mig typ hela dagen! *fniss*
Har varvat mellan vatten, kaffe, nyponsoppa och så blåbärssoppa! Det var riktigt gott! =)
Magen känns också bättre. Nästan inget ont alls och jag är fortfarande oförskämt pigg! ;)
Dock är jag gasig och går och små rapar mest hela tiden, men det är helt normalt och bara bra då gasen de blåer upp magen med, under operationen, måste ju komma ut på något vis! ;)
Kan väl även bjussa lite på mig själv och erkänna att jag även råkade fisa på väg ut på balkongen! =S
Tur för mig så var det bara Claes som hörde det! *phu*
Han skrattade enormt mycket, fast inte åt fisen i sig utan åt mitt förvånande och skyldiga ansiktsuttryck! *asg*
Men nu ska jag vila en liten stund i väntan på att droppet ska ta slut. Ska försöka läsa lite under tiden!
*Ha det gött så länge!*

FRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inget mer dropp! Och det känns helt jävla underbart!
Dock får nålen sitta kvar tills imorgon, då det varit så svårt att sticka mig, så blir det bäst så i förebyggande syfte....ifall något skulle hända!
Känns trist men samtidigt okey då jag verkligen INTE vill stickas fler gånger!
Och händerna är ju fria och allt är så himla mycket lättare nu. Så kort och gott är jag genomnöjd i alla fall!
Sen är det bara ett par timmar kvar till en ny dag och då åker nålen ut! *underbart*
Men nu ska jag försöka se något avsnitt av One Tree Hill i väntan på nattsköterskorna. Då blir det en ny dos med smärtstillande.
Inte för att det känns som om jag behöver dem, men lika bra att ta dem i förebyggande syfte! ;)
*Natti natti på er*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback