Hemfärd!


Torsdag den 5 April 2012
Klockan är bara 5, men jag kan inte somna om!
För idag är det hemfärd och jag kan knappt bärga mig tills min älskling och lilla Emilia kommer! Ska bli så underbart att hålla om dem och se dem! *längtar enormt*
Dock somnade jag innan sköterskorna kom igår kväll, så vaknade vid ca 23 tiden och såg tabletterna i en medicinmugg på bordet, så stoppade i mig dem och satte på ett nytt avsnitt av One Tree Hill innan jag somnade om i längtan efter att höra älsklingens röst...han glömde ringa mig vid den tiden han skulle, och alla andra sov, så ville inte störa genom att prata i telefon! *miss him*
Men nu ska jag gå upp och röka....och få en chans att gå runt lite. Ryggen är stel och värker...den gillar INTE sjukhussängarna! Så det kan vara välbehövligt!

Klockan närmar sig 6 och jag valde att gå upp. Sköterskorna har gett mig smärtlindring och tagit tempen på mig.
Så nu sitter jag i allrummet och hör en patient längre bort i korridoren skrika. Hon har jätte ont stackaren!
Samtidigt piper ett rumslarm bredvid och sköterskorna småspringer fram och tillbaka.
Och som vanligt känner jag mig oförskämt pigg!
Men idag är jag mycket gladare! För jag får ju åka hem!!! *wiiie*
Det ska bli så himla skönt att få komma hem till familjen. Så underbart att sova i min säng och höra min älskling "svamla". Jag längtar sååå tills jag får se dem och krama om dem!
Men nu är det inte långt kvar och tiden kommer säkert gå rätt fort då de antagligen ska ta blodtryck på mig och sen ska nålen plockas och efter det ska jag tvätta av mig och göra mig klar samtidigt som jag ska packa ner alla mina saker så jag är redo för att åka när älsklingen väl kommer! =D
Nu ska jag sluta tjata och hitta på något att göra en stund!
*Ses sen*

Nålen borttagen!!! *underbart*
Har även fått andra dosen av smärtlindring samt en ny spruta med blodförtunnande!
Nu är det bara att fräscha upp mig, packa och invänta familjen....och så läkaren så klart så jag får mina utskrivningspapper! =P
Ska bli sååå skönt att få komma hem!
Så fick jag precis frukost nu! Idag fick det bli blåbärssoppa! *slurp*
Konstigt vad gott något kan vara som man egentligen aldrig gillat innan! ;)
Men det är positivt då jag inte får "äta" förräns imorgon, idag får jag enbart dricka....obehindrat med vätska! =D
*lycko mig*
Men nu ska jag se klart mitt avsnitt av One Tree Hill och sen ska jag packa!
*Ha en riktigt underbar dag! Det ska i alla fall jag ha!*


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback