Ojojoj!


Har varit dålig, åter igen, på att blogga, men försöker fixa ett inlägg nu med allt som hänt den sista veckan...om jag kommer ihåg det....har tänkt i ett par dagar att jag ska blogga om allt, men tror jag glömt bort riktigt mycket....så "önska mig lycka till"! =P
Får väl börja med cirkusen som jag lovat er så himla länge! ;)
Den var lite rolig, dock tyckte jag det var mycket pengar för väldigt lite! Men jag hade ju lovat flickorna att gå på cirkus och nu har jag gjort det! =)
Juliette var jätte nöjd, Emilia tjatade mest om att åka till badhuset med pappa och bröderna istället! Men det får bli en annan gång! *fniss*
Pojkarna hade haft jätte kul i badhuset...tyvärr inga bilder då älsklingen min badade med dem och då inte använde kameran. =)
Men vi överlever det med! =)
Sen har veckan gått i en halvrasande fart, eller ja, i alla fall förmiddagarna. Eftermiddagarna har mest bestått av mycket regn och bråk här hemma då barnen trotsat extra mycket och det dåliga vädret har knappast hjälpt till! *snyft*
Men en del roliga och rätt bra saker har vi hunnit med trots allt! *nice*
I måndags var jag till tandläkaren med Juliette! Det gick jätte fort, så blev lite små irriterad då tandläkaren var över 15min sen, och sen kollade i knappt två minuter....INGEN vettig årlig undersökning där inte!
Sen var han lite små kort och mumlade mest för sig själv och verkade då bli irriterad när vi inte kunde svara eftersom vi inte hörde vad han sa! *suck*
Jaja....men nu är det ett år kvar till nästa gång! ;P
*En bild från förra tandläkarbesöket*
.
Sen har veckan varit rätt lugn med fika med vänner, ett besök på nya stadium outlet i välsviken. Där hittade vi lite nya kläder till älsklingen! *gött*
Utöver detta har vi veckohandlat samt köpt nya stolar till altanen! Det är såååå himla gött att ha 4 hela och fina stolar igen! Och sååå snyggt blev det!
Så nu är det bara dynor, mattor och lite dekorationer kvar tills allt är komplett! Och sen hoppas jag verkligen att vi grillar snart! *längtar massor*
I torsdags pratade jag i telefon med dietisten i Torsby, då de ringer ca 3 veckor efter op för att kolla hur det fungerar med mat och motion. Och hon var så nöjd med mina svar och sa att jag verkar klara detta fint! *glad*
Sen hände något extremt roligt på morgonen! Emilia tappade sin allra första tand! DET är ju stort! Och hon är bara 5år!
Jösses vad tiden går fort och nu har man verkligen vaknat upp och börjat inse att hon är en stor tjej! *snyft*
Och inte nog med detta så tappade hon sin ANDRA tand idag! *herregud*
I fredags handlade vi för den kommande veckan, var på utvecklingssamtal för Emilia. Det går riktigt bra på dagis för henne. Hon är en glad och positiv tjej som gillar fart och fläng samt äter allt och riktigt bra! *stolt*
Och sen bestod eftermiddagen av städning samt få pojkarna klara för sin pappa helg och disco som de skulle på under kvällen! =)
Efter det var det dags att få Juliette klar för ett kalas och när vi hade lämnat henne åkte jag och svärmor till Bergvik för att återlämna ett par leggins jag inte var nöjd med! Istället blev det lite linnen och benvärmare! *sweet*
Sen fixade vi med fredagsmys....först såg vi avsnitt av fåret shaun med Emilia och till det åt hon tunnbröd, drack obo'y och sen åt hon massa snacks!
Sen förberedde jag fredagsmyset som jag och svärmor skulle ha med Juliette! Så då bakade jag scones och skivade vattenmelon! *slurp*
Och så tittade vi på "The hunger games"!
Den var riktigt bra och udda, dock fruktansvärt dålig bild, så längtar tills det kommer ut en bättre version! *snart hoppas jag*
Lördagen bestod av matlagning och städning av altanen. Emilia sov hos svärmor och Juliette skulle sova hos Lotta & Lollo, men kom hem igen för att hon saknade oss! *hmmm*
Så hon kollade klart på filmen "Chronicle" som jag och älsklingen kollade på, sen somnade hon! Och vi gick och la oss! *gött*
Idag har jag och Juliette bakat ananaskaka och förberett inför kryddpartyt som jag precis haft! Sen gjorde vi mat, och vi bjöd oss själva och svärmor på bakad potatis med tonfiskröra! Blev så mycket röra kvar att grannen fick en stor matlåda och svärmor fick en och trots detta är det i alla fall en 2-3 matlådor kvar till mig! *nice*
Sen har jag haft kryddparty! Det gick smidigt och bra! Och det var riktigt kul att det kom en del i alla fall! Tack till er som kom och tack till er som beställde trots att ni inte kunde närvara! =)
Och i slutet av partyt kom pojkarna hem och Theodor är jätte glad då han fick sålt de sista majblommorna under helgen!
Så nu har han sålt TVÅ stora paker till ett värde av 1900kr! Och han har då tjänat in hela 220kr till sig själv!
JÄTTE BRA JOBBAT ÄLSKLINGEN MIN! *är såååå stolt*
Extra glad var jag då jag fick på mig mina nya kläder alldeles felfritt! Tänk att några kilon kan göra så mycket för välmåendet! =)
Så här blev dagens outfit!
Och för er som inte har mig på fejjan så kan jag ju berätta att jag sen den 16 februari har jag minskat hela 31,2kg, 15cm på midjan och mitt BMI är sänkt med hela 11,2!!!
Känner mig sååå nöjd med mig själv!
Och imorgon är det dags för en ny mätning och vägning! *ser fram emot det*
För övrigt så har det varit lugnt på vår front och det kommer det säkert fortsätta att vara....ett tag i alla fall! =)
Men hos en av mina bästa vänner har det inte varit lika lugnt!
Hon blev uppringd av Expressen för ett tag sen, då hade den tjejen läst hennes blogg och tyckte om den på alla sätt och vis. Så de ville göra en intervju med henne och ta en bild!
Jag tyckte det var sååå himla kul och är såååå stolt över henne! Själv tyckte hon det var skrämmande, men det gick jätte bra till slut oavsett vad! *hejja dig*
Så tänkte dela med mig av en bild från tidningen samt en länk till hennes blogg!
Så älskade Elle! Jag är så stolt över dig och glad för din skull! *pözz*
http://sweetellebelles.blogg.se/?tmp=14104340
.
Nä! Det var allt från mig för den här gången! Jag hoppas ni haft en underbar vecka och att ni, precis som jag, har njutit av det underbara vädret idag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback