Operationen!


Tisdag den 3 April 2012
God morgon, eller ja, morrn på er!
5.30 är klockan och jag har precis varit ute och rökt min morgoncigg! Just nu är nervositeten som bortflugen men det lär ändras när jag vaknar till ordentligt!
Hemlängtan är värre än någonsin, och jag har sån god lust att ringa min älskling och be honom hämta mig, säga att jag ångrar mig, jag vill inte detta!
Men jag tänker inte....för innerst inne tror jag det beror på sömnbristen, då en av patienterna har höllt på hela jävla natten! *suck*
Önskar verkligen jag fick eget rum istället!!!
Speciellt då jag har en känsla av att jag kommer vara helt slut om det ska hålla på så här resten av sjukhusvistelsen! *suck*
Men men...snart blir det min tur att ge igen då snart en massa sköterskor kommer komma in för att göra klart de sista förberedelserna inför operationen! *hehe*
Men innan dess ska jag ta mina mediciner och sen ta en sista dusch med desinfektionsmedel och så självklart få på mig operationskläderna! Kommer bli sååå snygg! *asg*
Men men....ska ta och börja, så får vi se hur sakta de närmaste 2 timmarna, plus, kommer att gå!
*Önskar er alla en bra dag!*

Då var det igång!
Nu har de tagit tempen och gett mig en spruta i magen med blodförtunnande medel.
DET kändes mysko....inte ont men väldigt mysko! :/
Jaja....Ska ta den där duschen nu....och under tiden ska de bädda rent min säng! *lyx*
Sen blir det operation 7.40!
*nervös*

Nu har jag skrubbat mig själv!
Så nu är jag tillbaka i en nybäddad säng och ska vänta på att få nälar och sånt. Mindre än en timme kvar tills jag ska vara uppe på operationen! *nervös*
Och tankarna snurrar fortfarande!
Men jag tänker vara stark och genomföra detta! hur fel kan det egentligen bli??
*Hoppas vi ses sen!* =P

Tillbaka!
Och konstigt nog mår jag jätte bra! =D
Har inget ont och är fruktansvärt pigg!
Kändes lite mysko när man gick in till operationssalen på egna ben. Och när jag såg operationsbordet kom det stora vågor av nervositet. Men det släppte lika fort som sköterskorna hälsade en välkommen med stora leenden på läpparna och en av läkarna skämtade runt!
En helt underbar stämmning!
Så var bara att hoppa upp på operationsbordet och alla var supertrevliga och berättade vad de gjorde. Men innan de gjorde för mycket fick jag dricka en vätska, som ska visa om jag läcker under operationen. Den var vidrigare än vidrigast! *urk*
Sen började de spänna fast mig, justera bordet, sticka in dropp, fler nålar och så fick jag en syrgasmask över mun och näsa.
Under jämna mellanrum ökade motståndet i masken vilket gjorde det svårare att dra djupa andetag.
Och ju hårdare motstånd desto mer växte paniken inom mig! Massa bilder från gallstensoperationen flaschade förbi min näthinna och jag kände mig gråtfärdig...vilket jag inte klarade att hålla tillbaka den här gången...utan de rann och rann....kunde inte hejda dem! =(
Men obehaget och skräcken försvann rätt snabbt då sköterskorna pratade lugnande med mig, kollade mig i ögonen med en glimt och pratade vänligt!
*TACK*
Sen kände jag mig snurrig och det tog knappt en sekund innan jag däckade!
Sen minns jag inget mer förrän 9.30 när jag vaknade på uppvaket, och kände mig oförskämt pigg redan då! =)
Men visste att jag skulle ligga där ett tag så halvsov mellan varven som jag kollade klockan och pratade med sköterskorna.
Sen vid 12.30 fick jag prova att kissa, kom inget så de kollade blåsan....den innehöll visst bara 125ml så de konstaterade att jag inte var kissnödig! =D
Sen körde de upp mig till avdelningen igen...där jag möttes av fler nålar och dropp! Sen hade jag "fritid"!

Har precis varit ute och rökt och så passade jag på att hälsa på terez på vägen! =)
Var riktigt trevligt att sitta och prata en stund, blev dock inte långvarigt då jag upptäckte en rejäl blånad på vänsterarmen, så gick till sköterskorna för att be dem kolla det!
Det visade sig att blodkärlet sprukit, så droppet hade gått vid sidan om....armen var inte bara blå utan även väldigt svullen! *mysko*
Så var bara att sätta en ny nål, med nytt dropp!
Så nu sitter jag med en nål i högerhanden, och allt är bra mycket svårare då droppslangen är i vägen precis hela tiden! =(
Men försöker tänka positivt, det är ju trots allt bara 3 av 4 liter dropp kvar! ;P

Kvällen närmar siig med stormsteg och det känns helt underbart!
Har messat och pratat med mina närmaste vänner samt pratat med min älskade familj! Oc jag har en hemlängtan så stor att jag inte kan beskriva den med ord, inte blir den mindre av att jag är så jäkla pigg....skulle lätt kunna åka hem redan nu! =P
Men det var riktigt skönt att höra tjejerna gladare i telefonen och utan tårar. Pratade lite med älsklingen med, och det är sååå skönt att höra hans röst! *längtar hem*
Saknar min familj så otroligt mycket!!!!

Börjar känna mig trött nu, men tanterna på rummet kollar på hockey på extremt hög volym, har besök samt att deras telefoner ringer i ett!
Och inte nog med det så måste de prata med varandra över allt ljud, vilket blir mer skrik då de hör så fruktansvärt illa!
Det är trist att dela rum!
Men tog med mina scullcandy hörlurar så ska dra på mig dem och försöka koppla bort alla andra ljud en stund!
*wich me luck*

Nu är kvällen här och jag har pratat en sista gång med älsklingen! Nu ska jag försöka sova lite då de kommer in i natt för att ta bort droppet och ta blodtrycket.
Jag hoppas i alla fall på lite sömn!
*sov gott*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback