Helgen!

Skulle ha bloggat flera gånger under helgen, men hela tiden dök det upp något annat så tiden räckte inte till. Men nu kommer det i alla fall ett. :D
Började att "fira" in att helgen kommer med den eviga storstädningen jag fixar med varje fredag. Denna fredagen tog det dock lite längre tid då jag skrubbade hela badrummet och hela duschen på alla fyra. Samt att jag bakade muffins till söndagen och julafton.
Men jag hann klart innan älsklingen kom hem från jobbet trots att han kom någon timme tidigare! :P  *gött*
Sen var kvällen rätt lugn. Skulle ha fredagsmys men la ner det då tjejerna bara bråkade hela tiden. *tråkigt*
Lördagsmorgonen hade jag ställt klockan, så gick upp vid 7-tiden för att fixa och dola. För att kunna överraska David med mysfrukost då denna dagen var hans dag och den skulle firas ordentligt. <3
Kändes konstigt att fixa och dola med allt när det inte var hans födelsedag. Men tyvärr har vi ingen möjlighet att åka till honom på den stora dagen så då fick det lov att bli så här. *tråkigt*
Men jag dukade och fixade på morgonen så det var riktigt fint när han kom upp.
Sen blev det paketöppning och efter det intag av frukost! *kul och mumma*
Inte svårt att lista ut att han blev väldigt, väldigt, VÄLDIGT glad för sina presenter! *hehe*
Extra kul tycker jag då de var lite "enformiga", men vad gör man när han nästan bara önskade sig filmer liksom!? *hahaha*
Sen resten av dagen gick åt till att fixa med hans valda maträtt: Ugnstortillas med sallad, creme fraishe och salsasås. Och sen förbereda inför eftermiddagens fika med hans bästa kompis, hans pappa och så svärmor.
Mer paket och mer fika! :D
Sen blev kvällen väldigt lugn och det var riktigt skönt för jösses vad trött jag var! *fniss*
Söndagen började med frukost och fixa här hemma samt dekorera muffins för kl 10 kom Malin och alla hennes söta ungar för adventsfika och julklappsbyte. :D
Lite tidigt innan jul, men när barnen inte är hemma 24 timmar om dygnet så får man nog lov att pyssla lite för att få det att gå ihop och detta var enda helgen vi båda hade alla våra ungar hemma.
Men men....mig spelade det ingen roll och antar att ni kan gissa hur glada alla barnen var över att få julklappar så här tidigt! *hahaha*
Lilla Benyamin fick kläder av mig, men kände att det var liiite tråkigt så när jag hittade den här militärmönstrade hästen var jag bara tvungen. Bäst av allt var att han gillade den. Tittade på den jätte länge och sen en jäääätte blöt puss! *sweet*
Då fick jag min första julklapp! Var ju bara tvungen att spara taggsen på...min allra första lapp/present mm som det står till GUDMOR på! *wiiieee*
Dock är jag ju inte officiell gudmor till Benyamin ännu då dopet inte har ägt rum, men det kommer! :D
Sååå kul att se och jag blev så glad! 
Sen var det dags för mat. Tråkig köttfärssås och pasta fick det bli. Är rätt trött på det men det är billigt och barnen älskar det! Så vad gör man inte... ;P
Efter maten var det dags för David att packa och åka tillbaka till sin mormor. Och då klädde vi på oss och gick till lokalen på Gitarrgatan för adventspyssel i teknikens tecken.
Det var riktigt kul och barnen sysselsatte sig i ca två timmar. *gött*
Men kan ju erkänna att även jag och älsklingen fick sysselsätta oss. Han med att hjälpa dem och jag med att pyssla så klart! *fniss*
Mitt pyssel blev ett hus med belysning! *wiiieee*
Sen var det en lugn kväll och dags att samla krafter för en ny vecka!
.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback