Helt okey dag!

Kan nog egentligen inte säga något annat med tanke på att större delen av dagen har jag slappat framför tv:n trots hemmavarande sjuka barn. Fördelen med sjuka barn är att de själva bara vill slappa framför tv:n. ;P
Har väl gjort de vanliga "sysslorna" så som tvätt, matlagning, disk och sopor. Inget roligt och de tar aldrig slut men de är ju ett ont måste så bara att kämpa på! 
I förmiddags när jag lämnat på dagis blev det kaffe och massa tölande med bästa Malin. Sen nu under kvällen har jag pratat och skrattat med bästa Claes och lät barnen klä sin egna lilla julgran. :D
Hemsk mamma jag måste vara egentligen....så pedantisk och så höga drömmar om hur en julgran bör se ut att barnen inte ens får vara i samma rum när JAG klär den!
Så för tre år sen började jag tycka synd om dem och köpte dem en egen gran som de får klä precis hur de vill varje jul.
Ikväll fick de roa sig med detta för att pigga upp deras sjuka sinnesstämmning...och de hade kul trots lite småtjafs om vem som fick göra vad och hur mycket! *dessa barn*
Och eftersom de klädde sin gran började jag längta massor efter våran. Så när barnen hade lagt sig för natten tog jag fram det sista julpyntet (alla älskade tomtar, snögubbar. lyktor och julstrumpor) och sen när alla dessa var på plats klädde jag vår gran! *underbart*
Så nu sitter jag och njuter av allt mysigt sken i vardagsrummet samtidigt som jag ser snön falla utanför fönstret! *älskar det*
Så nu jäklar har julen kommit till vårt hus!
Vill ju visa er kort på barnens gran med, men ni får tyvärr vänta tills imorgon då jag nu på kvällen hittade mer pynt de ska få hänga i den...så lovar att se till att de fixar det imorgon så tar jag ett kort och lägger ut.
Nu tror ni säkert att jag tycker deras gran är ful för att jag vägrar klä den stora tillsammans med någon, men så är ju inte fallet. 
Bara det att jag fullkomligt ÄLSKAR dessa underbara glittriga och pråliga granar i alla julfilmer och alltid velat att vår ska se likvärdig ut. Har fortfarande en liten bit kvar...men det kommer. Bara jag köper på mig mer lampor, mer glitter och mer dekorationer så kommer den likna det mer och mer.
Dock gillar jag själv vår gran och många i vår omkrets tycker den är otroligt fin...så med ett leende på läpparna och ett belåtet sinne är jag själv nöjd och säger nu god natt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback