Lång vecka!

Hej på er! Var länge sen jag skrev nu. Mest beror det nog på att jag inte haft lust...men lite även på tidsbrist. Men tänkte ge det ett försök så får vi se var det slutar! ;-) Har i alla fall överlevt min första praktikvecka på heltid! Känns konstigt och underbart på samma gång! Dock känns det att man är borta många timmar på barnen och att man jobbar hårt då det varje dag käbns som om fötterna ska gå av och man har blivit överkörd av en ångvält! Men antar att det släpper lite när man väl kommit in i det och vant sig vid det "nya" livet. :-P Annars händer det inte mycket här hemma. Jag går upp, fixar barnen och lämnar lillan på dagis för att sen åka till jobbet. Där bakar jag, städar och servar kunder! Sen kommer jag hem, fixar med sysslor och försöker hålla mig vaken för att umgås med barnen lite. Blir dock väldigt lite av den varan, speciellt då jag två dagar i veckan kommer hem först vid 19 tiden. Men det går....jag oever och mår rätt fint. Saknar dock familj och vänner då man blir väldigt isolerad och osocial eftersom man knappt har tid över. Så ser fram emot min lediga fredag lite grann! ;-) Hur har er tid varit då? Gjort något roligt eller så som ni kanske vill dela med er av? Gillar att läsa lite om er också! ;-) Jag har i alla fall två nyheter att berätta. Den första är att min andra blogg (viktbloggen) inte är aktiv längre. Så snart jag hinner ska jag tq bort den. Det beror väldigt mycket på tidsbrist. Varken hinner eller orkar akriva i denna...så hinna med två är näst intill omöjligt i dagsläget. Så från och med nu kommer allt stå i denna bloggen! :-D Min andra nyhet är att de ringde till mig från sjukhuset i Torsby i veckan och jag har nu fått datum för dietist utbildning....kort och gott en matkurs. Ska åka iväg på denna den 13 & 14 februari och sen tickar tiden på rätt fint till op. De säger att det tar ca 4 månader mellan kura och op...skulle då bli op i början på juni. Men alla jag känner, och några till, har fått tid till op inom 8 veckor efter iursen. Vilket leder till litten/slutet av april. Men oavsett vilket så är det inte lång tid kvar nu. Och detta börjar göra mig nervös. Inte för att jag tror något kommer gå fel eller liknande...utan mer för att det närmar sig och mitt nya, mer hälsosamma luv, närmar sig med stormsteg! Oavsett vad ser ag fortfarande fram emot det och längtar tills det är över och man börjar se resultat. Och att man får massa hjälp och en bra kickstart är helt underbart efter alla år jag kämpat utan att komma någonstans. Dock verkar min vikt gilla mitt jobb och mina måltider mer nu då jag insåg att jag nu gått ner ca 12 kg sen jag bestämde mig för op. Inte illa pinkat alls! ;-) Förvånande är det då jag totalt gett upp att försöka....så något bra måste jag ha gjort! :-P Hmmm....annars då? Jo...idag har vi haft barnkalas och släktkalas för vår "lilla" tjej som fyller hela 5 år på tisdag. Men då jag jobbar mellan 9-18, så ick vi ta alla kalas idag! Så på tisdag morgon får hon frukost/tårta på sängen och resten av paketen från oss. Hon längtar massor medans en annan inser att mina små hulliganer faktiskt börjar bli stora! Inga småbarn kvar här längre! :-/ Men hon är så söt och så lycklig! Hon var jätte glad för kompisarna som var med och firade henne och för alla fina presenter hon fick av dem. Sen var hon helt överlycklig över presenten från oss, min mamma och gubbens mamma. Ett nintendo ds lite....som hon öbskat och tjatat så hett om! Hennes glädje tjut och varma kramar värmde mitt mammahjärta väldig mycket! Älskar mina barn så fruktansvärt mycket oavsett vilka dagar de eller jag har! <3 Men men....det var allt för den här gången! Jag måste fixa och dola lite här hemma nu inför morgondagen då det är dags för nästa firande....av min make som fyller år! Bara jobbden här helgen....så tur jag är ledig en HEL dag nästa vecka! :-P Ni får ha det så bra och ta hand om er! Skriver så snart jag orkar och hinner...eller när lusten faller på! Kramar till er alla!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elle

ÄNTLIGEN bloggar du.. Har väntat.

Inte för att stressa dig eller så, inte alls! Men gillar din blogg.

Här har det inte hänt värstens mycket heller.. Förutom att jag vart dagmamma i 3 dagar och ska nog fortsätta va om 2 veckor och att jag kommit underfund med att en kompis till mig limmar på Nicke rätt fett. Annars mår jag prima!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback