2 maj 2012


Igår när man vaknade var vädret minst lika fint!
Och jag håller fast vid att det är helt jäkla underbart! Solen är sååå välkommen och värmen likaså! =)
Och igår gjorde vi i alla fall lite nytta....eller ja....mest roligt! ;P
Vi började dagen med frukost och sen skicka de tre stora till skolan. Efter detta åt vi frukost och sen gick vi ut på en mysig "kort" promenad runt Klasmossens IP med Emilia så hon skulle få plocka blommor!
Det var väldigt lugnt och skönt att gå runt där och bara vara! *underbart*
Sen när vi kom hem så satte vi blommorna i vatten! Blev jätte fint eller vad säger ni? ;)
Och sen åkte vi och handlade, mjölken var nästan slut så var dags för en påfyllnad av kylen! ;)

Och väl hemma blev det matlagning och sen åkte vi till skolan för utvecklingssamtal med Theodor!
Och som vanligt är han jätte duktig i skolan, en snäll och underbar kille som kan fruktansvärt mycket! Hans nya fröken tycker han är en fröjd att "jobba" med och han är alltid med och aktiv på lektionerna samtidigt som han tar ansvar för sina egna grejor!
Och kort och gott så har han redan nått vissa mål man ska nå i åk 6!
Älskade unge! Om du visste hur stolt jag är över dig! Du kommer gå så himla långt och i ditt fall tror jag verkligen inte att det finns några hinder alls!
Du är mitt lilla "geni"!
Älskar dig och kommer alltig att finnas här för dig!
Efter utveklingssamtalet ville Emilia rida på elefanterna vid skolan, så vi lekte en liten stund där innan det var dags att åka hem för att peta i mig mer mat, går ju som efter en ät klocka....stressande ibland, men antar att jag vänjer mig så småningom! ;)
Och efter maten åkte jag och bästa Claes ut till plantagen för att kolla alternativ till gården och sen tog vi en fika på Bergvik. Det fick bli en twister glass för mig! Kall och svalkande och helt underbart god! =D
Sen var det kvällen, fixa med barnen och sen smådäckade jag på soffan med jämna mellanrum....förstår inte varför jag varit så himla trött sista veckan....det slutar aldrig heller! Men men....någon gång går det väl över så man blir piggelin igen! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback