Fredag!

 
Alla barnen är vakna sen en bra stund tillbaka och detsamma gäller mig då maken drog bort sin kudde, som jag råkade ligga på, med ett redigt ryck så jag vaknade i typ chocktillstånd! *hehe*
Idag ska väl maken till Norge för att fixa ett nytt skattekort. Men som vanligt ska det mesta strula. Kongsvinger skriver inte in svenskar eller vad det var och inatt fick K reda på att man var tvungen att ha med personbevis (nya regler) och då tänkte de att de inte kan åka. 
Tji fick de...jag sa nu till maken att de får åka till skatteverket till 10 när de öppnar, skriva ut ett och sen åka direkt till Norge.
Kanske lite hårt, men fram tills dess att skattekortet är fixat så får vi betala 50% i skatt och jag tycker det är fruktansvärt onödigt!
.
Snart blir det att få barnen klara för skolan och sen ska jag sätta Emilia i badet och be maken ta henne medan jag själv tar en dusch.
Sen blir det att följa med Malin till en bekant och gratta henne, och självklart kolla i Partylite katalogen innan det är dags att gå hem och fixa lunch till mig och Emilia. 
Lunchen idag får bli matlådor...har så fruktansvärt många i frysen och ingen mer än jag som kommer äta i fortsättningen så lika bra att använda dem lite! =P
Sen i eftermiddag kommer David hem för helgbesök! Tyvärr kommer vi  inte ses så mycket då han har konfirmationsmöte i kyrkan typ hela helgen...men så kan det vara ibland.
Blir väl även den vanliga veckohandlingen, men den blir nog inte av förrän senare ikväll. Först ska ju maken komma tillbaka från Norge och så är det enklast att ta det när David är i kyrkan....då behöver vi bara ta med ett barn! *wiiee*
Men innan veckohanlingen måste jag sortera beställningarna som är inlämnade och kom igår...så man kan dela ut dem under eftermiddagen. =)
Annars är dagen rätt så lugn....ska väl veckostäda också....men funderar allvarligt på att ge upp den och ta städningen när den behövs istället....visst blir ju viss städning varje dag då...men det kan det nog vara värt! =P
Hoppas ju självklart att Lööfs hör av sig. Vi anmälda vår trasiga tvättmaskin i måndags och inom två arbetsdagar skulle de höra av sig och boka tid för hembesök. I onsdags ringde de och frågade efter vår maskins exakta namn, men satt i möte så kunde inte kolla och ringde upp och lämnade infon på deras telefonsvarare och bad dem återkomma.....har fortfarande inte hört ett skit från dem?!?! 
Så här sega har de aldrig varit innan...och det stör mig. Jag ville verkligen ha en fungerande maskin innan helgen och just nu känns det inte speciellt troligt! =(
Nä!
Ta och göra lite nytta här hemma så medan barnen äter frukost ska jag fixa med disken som barnen var så snälla och lämnade åt mig efter deras bakande igår! =P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback