Liten blir stor!

Den här dagen var både rolig och fruktansvärt jobbig på samma gång!
Alltid kul när barnen fyller år och det är extra roligt att se dem rävsova och vara så förväntansfulla över presenter och dagen i sig.
Men just denna dagen var full av ångest och massa jobbiga känslor. Våran lilla älskade dotter fyllde hela 6år...och är numera ett barn....ett stort barn....som ska börja skolan om bara ett halvår! *känns hemskt*
Man inser att småbarnstiden snart är förbi helt och efter att man haft dagisbarn i ca 13år så är det en konstig känsla som är lite svår att släppa. :(
Å...NEJ jag är inte sugen på fler småbarn bara för att jag har ångestfyllda känslor...men hon är ju inte liten längre och även om hon är den som testat gränser rejält de sista tre åren och man verkligen fått känna att barn ÄR jobbiga och man blir frustrerad och bara vill rycka sitt hår så saknar man närheten och att ha dessa små runt sig!!
Men för att komma till det detta inlägg egentligen ska handla om så: Älskade unge! Idag blir du 6år och skolan är inom räckhåll!
Jag hoppas vi kan få dagen att bli riktigt bra och att du känner dig riktigt älskad och firad när sovdags väl kommer! 
Vi älskar dig för alltid och kommer alltid att finnas här för dig! Puss från mamma....och pappa så klart! ;)
Vi började självklart dagen med att fixa iordning en frukostbricka, eller ja, jag gjorde. Maken var redan på jobbet då han även denna dagen är på jobb mellan 5.30-17-15.
 
Och det kanske är liiite elakt att väcka henne redan 4.30 på morgonen för att önska grattis! :P
Men kvällen innan så fixade jag en bakelse till henne som kompensation att firandet inte blir som det brukar vara....
Efter frukost och öppning av några paket så gjorde de stora sig iordning för skolan och jag och "liten" gjorde oss iordning för en tur till stan för att hämta presenten på BR och äta på McDonalds...något roligt och extra måste det ju bli när hon inte firas ordentligt förrän sent på eftermiddagen! :D
Sen var det bara hem och för mig att fixa med hennes tårta. Den slänger man inte ihop i ett nafs när hon beställt en trevåningstårta! *haha*
Hon hade även hittat bilder på kakglassar hon ville ha, så självklart köpte jag grejor för att testa detta nya fenomen...och själv är jag rätt nöjd med resultatet och glädjen i hennes ögon när hon såg dem gjorde det värt allt slit! <3
Sen kom mamma och svärmor samt storebror David, och så fort maken kom hem blev det fika och massa paketöooning! 
Kan ju erkänna att även denna lilla dotter var jätte glad och nöjd över sina presenter och använder dem riktigt ordentligt! *me like*
Sen var kvällen här och då hon fyllde år fick hon vara uppe lite längre och spela på sin surfplatta och bara njuta av lite extra tid med familjen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback