Helgen!

Skulle ha bloggat flera gånger men tog visst ledigt från den med! :-D
Helgen gick fort trots att jag hade lite små svårt att komma på saker att göra...men ni i efterhand inser jag att jag gjort en del ändå!
I fredags började jag med att packa och umgås med flickorna samt att jag fikade med Malin och hon fixade mitt hår, och sen var det lunch och lite annat små plock.
Efter lunchen bråkade tjejerna en del då de tyckte väntan var jobbig och sen rungde äntligen killeb från Lööfs.
Dock kunde han bara komma mellan 14-15, så fick ringa svärmor och kolla om jag kunde skicka tjejerna till henne innan då jag inte skulle ha möjlighet att följa dem till bussen. Och det var inga problem. :-)
Tack!
Sen när fluckorna gick drog jag på musik och bara njöt av att jag var barnledig! *skönt*
Sen lagades tvättmaskinen och direkt efter det tog jag bussen led grannarna ner till puben O'Learys för buffé och lite alkohol. Var både kul och avkopplande...dock blev jag svinmätt! :-/
Sen åkte jag hem samtidigt med dem och funderade över om jag skulle bädda ner mig eller gå iväg på tjejkväll. Halsen gjorde lite ont och jag frös som en tok...men packade en kasse med cider och gick i väg. Kände att det inte var okey att bädda ner sig 18.45 en fredagskväll när man är barnledig! :-P
Men gick hem därifrån vid 22-tiden då huvudvärk och hals blev värre plus att nacken ömmade som attans.
Så min fredagskväll slutade med att jag däckade i soffan vid 22.30 och sov som en klubbad säl till ca 7.15! :-)
☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆
I lördags var det så skönt att vakna av mig själv och inse att jag var ensam hemma. Visst...lite tråkigt att vakna då tidigt, men jag var utvilad så det gjorde inte jättemycket. :-)
Och började dagen väldigt lugnt genom att dra mig i soffan och kolla på lite tv-serier. Åt lite frukost och sen vid 9.30 gjorde jag mig iordning och åkte med bussen ut till Karolinem för att kolla in svenska scrapbooking mässan. Som vanligt hade de jätte mycket men pengarna räcker inte långt när man måste snåla och vill göra mycket så köpte bara lite stämplar som skulle utgå och hade riktigt bra pris plus lite pärlor. Är ändå nöjd eftersom jag trots allt kan köpa av mig själv sen när vi får pengar! :-D
Efter mässan drog jag till Gengåvan för att säga hej till alla och sen tog jag bussen ut till bergvik för att kolla lite på H&M samt glitter innan jag tog en cheeseburgare på Mc och tog bussen hem.
La mig då i soffan och såg på mer serier, dock somnade jag och sov någon timme innan jag plockade lite och väntade på att Claes och Sandra skulle komma på kaffe!
Var gött med kaffe och besök!
När de åkte ringde jag maken och sen ringde jag en tjejkompis.
Tjejkompisen kom hit, vi drack, pratade, lyssnade på musik och sminkade oss och sen drog vi till krogen!
Fick bli Harrys då några av mina arbetskompisar skulle dit! :-)
Utekvällen var okey, men så jäkla mycket folk så man knappt kunde röra sig så kändes jobbigt ibland. Är ju inte van vid den trängseln då det nu är nästan 4år sen sist! :-)
Sen när de stängde letade jag efter väninnan....gav upp och ringde henne, då var hon redan hemma! Så hämtade ut min jacka och slulle ta bussen hem. Var bara 40min väntan och när bussen väl kommer så startar den inte igen. Så i ca 40min väntar vi på en extrabuss, som aldrig kom, och fick då ta 2:an hem och gå sista biten. *usch*
Så väl hemma, vid 03.50, så var jag genomfrusen, hade väldigt ont i fötterna och var hungrig samt trött som ett as.
Åt en smörgås och kunde sen inte somna direkt så kollade serie och däckade vid 5-tiden för att sen vakna redan kl 7.30! *morr*
☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆
Söndagen var lugnare. Låg på soffan och slumrade, kollade serier, åt frukost och slumrade lite till innan kl blev typ 12 och jag plockade undan och rengjorde köket.
Sen kom Agda för fika och scrapbooking så hon gjorde grattiskort till killen och jag ett till en vän! Var kul men svårt att komma igång då inspirationen är lite låg just nu! :-P
Men gick bra till slut. Sen när hon gick kollade jag lite mer serie i väntan på att möta barnen vid bussen och sen var det full fart! :-)
Pratade med barnen, kollade serier, pratade med maken och sen åt vi pizza!
Sen somnade jag och sov oroligt och dåligt då jag mu har börjat hosta en del. Men just nu känns det lättare så får vara duktig och ta min astmamedicin ordentligt så hostan håller sig någorlunda i schack! :-)
Och idag har jag inga större planer. Få barnen klara för skolan och liten till dagis för att sen fixa med tvätt och fika med Sofie. Måste försöka handla lite med. Men annars kommer det bli en väldigt oplanerad dag! :-D
Hur har er helg varit då? Haft mucket roligheter för er? Och vad ska ni hitta på idag?
Så med detta mega inlägg så säger jag God Morgon och önskar er alla en riktigt bra dag och en bra start på nya veckan! :-)

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback