21 dagar kvar...

...till julafton och idag blev lägenheten färdig pyntad, förutom julgranen! :-D

Dagen började inte jätte bra då tjejerna mest bråkade. Skolan gick helt okey. Skrev klart ett arbete och fick sluta tidigare då jag var klar.
Fick besök med mig hem så gosat med söta Rebecca och druckit kaffe med Claes och Sandra då. ♥
Sen var det dags för den sista julpyntningen och dagen slutade ungefär som den började. ..med bråk och strul.
Tjejerna bråkade om vilket julpynt de skulle ha, inte ha och blev sura om de inte fick som de ville.
En hel del av det jag skulle göra drog därmed ut på tiden samtidigf som jag blev irriterad och allt resulterade i att min ljusboll tappades i golvet och gick självklart sönder. :'(
Så istället för att bara hänga upp den så satt jag på golvet i hallen med bollen i ena handen, limtuben i andra och ögonen tårades av ren trötthet och irritation.
Så flera gånger under kvällens gång kände jag för att bara strunta i precis allting.  :-(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Men det blev klart, barnen somnade till slut och efter lite tonfisksallad och soffhäng känns det lite bättre.
Så försöka skaka av mig det och ta nya omtag imorgon och hoppad att tredje dagen innehåller mindre bråk och motgångar så inget till julgranen går sönder också! :-P
Och så vore det skönt med en dag där det går som jag vill så humöret åker uppåt lite igen istället för att sjunka neråt lite i taget.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
För övrigt har jag inget att berätta och är så feuktansvärt trött idag så ska krypa upp i soffan igen för mer soffhäng och hoppas att jag får en natt med massor av god och välbehövlig sömn! 
Och självklart önskar jag er alla detsamma!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback