Första dagen...

..har varit riktigt bra, även om det varit lite segt att gå ifrån stressig arbetsmiljö med mycket kroppsarbete till en lugn skolmiljö med hjärngympa istället. ;-)

Men det kommer garanterat gå lättare bara man kommer in i det igen. Speciellt då jag faktiskt tycker att detta är kul!  :-D
Så längtar redan tills imorgon! 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Efter skolan var jag tvungen att strosa lite på stan för att uträtta lite ärenden då jag var tvungen att aktivera mitt nya busskort, hämta ut min astmamedicin, köpa målarfärg till den där trofén, köpa disktrasor (då jag upptäckte att våra tydligen var slut) samt mer kristyr för att tjejerna ska slippa bråka. ♥
Var även tvungen att hitta en present till en väninna som fyller år imorgon. Och då jag inte visste vad jag skulle köpa så funderade jag medans jag uträttade alla andra ärenden. Visste dock fortfarande inte vad jag skulle köpa men tog mig bara två butiker att hitta en vettig present så gick snabbt ändå! :-D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Väl hemma blev det mellanmål, koll av dagens post och så fick jag axelmassage av stora tjejen. ♥
Sen blev det att byta om till mjukiskläder och fortsätta med julpyntandet här hemma! :-D
Det börjar arta sig ordentligt...tyvärr hann jag inte klart idag, vilket jag faktiskt trodde att jag skulle göra, så får helt enkelt fortsätta en annan dag! Helst redan imorgon!  :-P
Har även varit med flickorna när de dekorerade alla pepparkakor vi bakade i söndags...ja...de dekorerade verkligen ALLA! ;-)
Fint blev det! ♥
Men är man rädd om tänderna ska man nog undvika att äta dem! :-P
Nu sover alla barnen och själv sitter jag och njuter av den mysiga stämningen här hemma och drömmer om att få fram de sista tomtarna, bakning av julgodis, förberedelser av julmat och självklart att klä min älskade julgran! :-)
Men borde egentligen påbörja morgondagens lunch innan det är dags att sova.  Klockan börjar trots allt bli rätt mycket nu! :-(
Hoppas ni haft en riktigt bra dag precis som mig!?
Nåja...vad är väl en bal på slottet...
Dags för mig att göra det sista nyttiga och sen nanna kudden! :-(

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback